جزئیات بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل

به گزارش بی بی سی، یک منبع مطلع در حوزه دفاعی به هاآرتص اعلام کرد :این بزرگ‌ترین حمله سایبری علیه اسرائیل در تاریخ است

 رسانه‌های اسرائیلی از حمله گسترده سایبری و اختلال وسیع در شبکه اینترنت این کشور خبر دادند.

روزنامه هاآرتص، در پی این حمله دسترسی به سایت‌های تعدادی از وزارت‌خانه‌ها، از جمله وزارت امورخارجه، بهداشت، دادگستری، رفاه و همین طور نخست‌وزیری اسراییل قطع شده است. این روزنامه به نقل از یک مقام‌ دفاعی در اسراییل، از این حمله به عنوان بزرگ‌ترین حمله سایبری علیه دولت این کشور یاد کرده است. شرکت نت‌بلاکس هم که فعالیت اینترنت را در سطح جهان رصد می کند، اختلال عمده در فعالیت‌های اینترنتی در اسراییل را تایید کرده است. دولت اسرائیل ضمن تایید این حمله گفته که این وبسایت ها اکنون به کارکرد عادی بازگشته اند.

 رسانه‌های اسرائیل می‌گویند که وزرای کابینه قادر به وارد شدن به سایت‌ها نبودند و هنوز دلیل این اتفاق مشخص نشده است..

همچنین در اکوایران ببینید : حوزه یورو زیر تیغ روسیه

همچنین یک منبع مطلع در حوزه دفاعی به هاآرتص اعلام کرد که این بزرگ‌ترین حمله سایبری علیه اسرائیل در تاریخ است. به نوشته رسانه‌های اسراییل، این حمله از نوع حملات محروم‌سازی از سرویس ( DDos ) بوده و بیشتر سایت‌هایی را هدف قرار داده که بر روی دامنه دولتی .gov.il قرار گرفته‌اند.مقام‌های اسراییل بر این باورند که یک دولت یا سازمان بزرگ در این حمله دست داشته است ولی هنوز نمی‌توانند آن را با قطعیت مشخص کنند.

 

براساس گزارش‌ رسانه ها و ازجمله ، خبرگزاری «ایرنا»،  گروه هکری «سایه‌های سیاه »  مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌ است. گروه سایه‌های سیاه چند ماه پیش هم اطلاعات هزاران کاربر اسرائیلی را از چند سایت از جمله سایت یاریابی دگرباشان موسوم به «اطراف» هک کرده بود.

 

با وجود اینکه هنوز هویت و خاستگاه مهاجمان سایبری شناسایی و اعلام رسمی نشده اما  روزنامه جروزالم پست از احتمال دست داشتن گروه های هکری ایرانی در این حمله خبر داده است.آنا آرونهایم، خبرنگار دفاعی این روزنامه هم در توییتر از ایران به عنوان «مظنون» این حمله نام برده است. 

 

 

«سایه سیاه»، دژ اینترنتی را فروریخت / بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسراییل

 

چند ماه پیش نیز دویچه وله گزارش داده بود که یک گروه هکری به نام "سایه سیاه" (Black Shadow)  روز شنبه هشتم آبان (۳۰ اکتبر)، سروِرهای شرکت اینترنتی اسرائیلی "سایبرسرو" (Cyberserve) را هک کردند.در این گزارش  با استناد به منابع اسرائیلی ادعا شده ، هکرها که «"در ارتباط با جمهوری اسلامی" هستند، تهدید کرده‌اند که اطلاعات به دست آمده را افشا خواهد کرد.»

 

"سایه سیاه" عصر جمعه ۲۹ اکتبر از حمله خود خبر داده و نوشتند: "ما برای شما خبری داریم". هکرها گفته‌اند: «ممکن است امشب نتوانید به بسیاری از وب سایت‌ها وارد شوید زیرا ما سایبرسرو و مشتریان آن را هدف قرار داده‌ایم.»

 هکرها بعداً پیام دیگری ارسال کردند و از عدم پاسخگویی به هشدار آنها انتقاد کردند. آنها بخشی از داده‌های شرکت کاویم را منتشر کردند و نوشتند: «اینم اولین داده‌ها»، «اگر با ما تماس نگیرید، موارد بیشتری وجود خواهد داشت».رسانه‌های اسرائیلی به نقل از کارشناسان نوشته‌اند که "سایه سیاه"  یک گروه ضد اسرائیلی است که از تکنیک‌های جرایم سایبری برای اهداف مالی و ایدئولوژیک استفاده می کند.

 

در ماه مارس سال جاری این گروه شرکت مالی اسرائیلی KLS Capital را هک کرده بود. در دسامبر ۲۰۲۰ به شرکت بیمه اسرائیلی شیربیت نفوذ کرد و حجم زیادی از داده‌ها را از سرورهای این شرکت را به سرقت برد.

 

انتشار ادعاهای ضدایرانی در حالی است که یکی از مقام‌های امنیتی اسرائیل تاکید کرد که نمی‌تواند توضیحی درباره منشاء این حمله بدهد.

 

 

 

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.