واکنش بازارها به احتمال طولانی شدن جنگ روسیه و اوکراین

قیمت طلا و نقره در معاملات چهارشنبه کاهش پیدا کردند، زیرا اصلاحات نزولی و سود گرفتن از معامله گران آتی کوتاه مدت پس از افزایش های اخیر صورت گرفت. وضعیت ژئوپلیتیک روسیه و اوکراین به افزایش قیمت فلزات گرانبها ادامه خواهد داد. هر اونس طلا در ماه آوریل با ۲۳ دلار و ۸۰ سنت کاهش به ۱۹۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

تهاجم روسیه به اوکراین همچنان ادامه دارد. در واقع، برخی از کارشناسان نظامی می گویند که جنگ روسیه و اوکراین ممکن است ۱۰ سال طول بکشد. این شاید برای مدتی آینده معامله گران و سرمایه گذاران را نگران نگه می دارد.

بی توجهی بازارها به اظهارات پاول

بازار امروز شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را در یک هیئت مجلس نمایندگان آمریکا شنید. پاول گفت که طرفدار افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در نشست مارس FOMC است. اظهارات او به طور قابل توجهی برای بازار اهمیت زیادی نداشت. بسیاری از ناظران بازار هنوز فکر می کنند که بحران ژئوپلیتیکی می تواند زمان و درجه افزایش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو در سال جاری را تغییر دهد.

 
 

gold (1)

نوسانات اندک در بازار ارزهای دیجیتالی

وزیر دارایی فرانسه، اعلام کرده است که تحریم‌ها ارزهای دیجیتال را هم شامل می‌شود. اتحادیه اروپا هفت بانک روسی را از دسترسی به سوئیفت محروم کرده و به این بانک‌ها ۱۰ روز فرصت داده است تا عملیات مبتنی بر سوئیفت خود را متوقف کنند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «کاهش اندک قیمت طلا /ارزهای دیجیتال تحریم می شوند؟»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.