بازار طلای جهانی از روز دوم اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم اسفند روند ملایمی را تجربه کرد. اما از روز پنجشنبه یعنی پنجم اسفند ماه یک خبر بازار طلای جهانی را بهم ریخت. نظامیان روسیه در روز یاد شده دست به حمله نظامی علیه اوکراین زدند؛ همین حمله موجب افزایش چشمگیر قیمت اونس طلا  در روز پنجشنبه گذشته شد. 

این فلز زرد رنگ بعد از مدت ها تا بالای مرز ۱۹۷۰ دلار پیشروی کرد.اما ترمز این روند افزایشی قیمت اونس طلا در روزهای دوم و سوم جنگ کشیده شد و فلز گران بهای جهانی به زیر مرز ۱۹۰۰ دلار رفت.  ولی در روز نهم اسفند  توانست بار دیگر خود را به بالای مرز ۱۹۰۰ دلار برساند و با ۱۹۰۶  دلار معامله شود. 

سیگنال روند حرکتی طلای جهانی طی یک هفته اخیر به ایران و بازار طلا و سکه هم رسید و قیمت سکه و طلا تحت تاثیر تغییر قیمت اونس با تغییراتی همراه شد.

روند صعودی قیمت طلا 

در بازار داخلی  ایران قیمت طلا ۱۸ عیار در ۴ روز اول اسفند روند صعودی آرامی داشت. قیمت طلا در این روز ها بین ۱میلیون و ۱۷۶ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۱ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. اما از روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت طلا به بالای ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رفت و در روز نهم اسفند با ۱ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۳۰۰ تومان مبادله شد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «هجوم ناکام به بازار سکه /سکه بازان محتاط شدند +نمودار» در اقتصادنیوز بخوانید.

 
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.