هشدار فرانسه به جهان/ آماده جنگ طولانی باشید!

خبرگزاری فرانسه گزارش داد،  مکرون که روز شنبه از نمایشگاه سالانه کشاورزی فرانسه دیدار می‌کرد گفت: «امروز صبح یک چیز را می‌توانم به شما بگویم و آن این است که این جنگ طول خواهد کشید.»

مکرون افزود: «این بحران طول خواهد کشید، این جنگ طول خواهد کشید و همه بحران‌هایی به همراه خواهد آورد پیامدهایی طولانی‌مدت خواهند داشت. ما باید آماده باشیم.»

مکرون گفت: «جنگ به اروپا بازگشته است، این جنگ را رئیس‌جمهور پوتین به طور یک طرفه انتخاب کرد... و اروپا در کنار مقاومت مردم اوکراین می‌ایستد.»

کاخ الیزه اعلام کرد که مکرون روز شنبه دوباره خواستار جلسه اضطراری شورای دفاعی فرانسه شامل وزرای اصلی و مقامات امنیتی و نظامی برای بحث درباره وضعیت اوکراین شده است.

مکرون پیش از بروز جنگ چند بار با پوتین مذاکره کرد و به طور ناموفقی تلاش کرد اجلاس میان رهبران روسیه و آمریکا برگزار کند.

تحریم‌های تجاری اتحادیه اروپا بر ضد روسیه ممکن است بر صادرات فرانسه از جمله محصولات کشاورزی تاثیر بگذارد و باعث افزایش قیمت انرژی شود

جنگ در اوکراین در زمانی شعله‌ور شده است که انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه قرار است در ماه آوریل (فروردین) برگزار شود و انتظار می‌رود که مکرون برای دومین بار در آن نامزد شود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.