ادعای مقام انگلیسی درباره آینده اوکراین

گاردین گزارش داد، «جیمز هیپی» معاون وزیر دفاع انگلیس در امور نیروهای مسلح روز شنبه گفت، درگیری و بحران در اوکراین ادامه خواهد داشت و این کشور ماه‌های سختی را پیش رو دارد.

 هیپی در مصاحبه‌ای گفت: «هیچ‌کس نباید فکر کند که این [بحران] به اتمام خود نزدیک است. آنچه پیش روی اوکراین قرار دارد، اعم از نیروهای مسلح و متأسفانه مردم این کشور، تا روزها‌، هفته‌ها و ماه‌ها مشابه چیزی است که در ۴۸ ساعت گذشته رخ داده است».

این مقام انگلیسی مدعی شد: «اگر به سخنرانی‌ها و نشست‌های خبری [ولادیمیر] پوتین در روزهای اخیر توجه کرده باشید، در کلام او نوعی تعصب و حرارت وجود دارد. او تصمیم خود را گرفته و فکر می‌کنم بدین معنا است که آنچه پیش روی [آینده] اوکراین قرار دارد خونین و بی‌رحمانه خواهد بود».

هیپی افزود، انگلیس هر اقدامی که در توان داشته باشد برای کمک به مقاومت اوکرین انجام خواهد داد اما «همچنان شاهد صحنه‌های وحشتناکی بر روی صفحه تلویزیون خواهیم بود».

معاون وزیر دفاع انگلیس در امور نیروهای مسلح در مصاحبه دیگری گفت کشورش «به هر شکل معقولی که بتواند» از اوکراین حمایت می‌کند اما در نهایت «جنگ به شدت بی رحمانه‌ای» پیش روی نظامیان اوکراینی خواهد بود.

او در ادامه گفت درباره پوتین مدعی شد: «او بخش عظیمی از نیروهای مسلح روسیه را در این کارزار در اوکراین قرار داده و بسیار معتقدم که او خود را در گوشه‌ای گیر انداخته است».

هیپی با اشاره به حمایت لندن از پذیرفتن دولت در تبعید اوکراین گفت، دولت انگلیس به فشار برای قطع دسترسی روسیه به سیستم بانکی سوییفت ادامه خواهد داد.

دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.

با این حال مقامات غرب به پیشنهادات روسیه پاسخ منفی داده و مقامات اوکراین نیز از گفت‌وگو درباره اجرای توافق مینسک از جمله آتش‌بس میان نیروهای کی‌یف و مناطق خودمختار شرق اوکراین را رد کردند.

روسیه در پاسخ، استقلال جمهوری‌های خودمختار لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت و در پی درخواست مقامات این نواحی، عملیات ویژه‌ای را در حمایت از آن‌ها شروع کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.