درخواست اوکراین از جامعه بین‌الملل/ کشته شدن یک نفر در اوکراین

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز»، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را مقصر حمله روسیه به اوکراین توصیف کرد و گفت: «(ولادیمیر) پوتین در دوران دولت وی به دلایل بسیار خوبی به اوکراین حمله نمی‌کرد و من یه روز برای شما توضیح خواهم داد».

ترامپ مدعی شده است که رئیس‌جمهور روسیه با سوء استفاده از ضعف بایدن به اوکراین حمله کرده است.

اعلام حکومت نظامی در سراسر اوکراین

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) در سراسر این کشور اعلام حکومت نظامی کرد و از شهروندان اوکراین خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.

پیشتر وی اعلام کرده بود که تلاش کرده چهارشنبه با پوتین تماس تلفنی برقرار کند که ناموفق بوده است.

ماکرون: برای توقف جنگ در اوکراین تلاش می‌کنیم

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرد و از مسکو خواست فوراً به آن پایان دهد و همچنین ضمن اعلام همبستگی با اوکراین، گفته در تعامل با شرکای فرانسه، برای پایان دادن به جنگ در اوکراین تلاش می‌کند.

عدم مقاومت نیروهای مرزبانی اوکراین در برابر نظامیان روسیه

همچنین به گزارش تسنیم، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که تجهیزات دفاع هوایی نیروهای مسلح اوکراین سرکوب شده و پرسنل نظامی نیروهای مرزبانی اوکراین در برابر واحدهای نظامی روسی هیچ مقاومتی نمی کنند.

طبق این اطلاعات، زیرساختارهای نظامی پایگاه‌های هوایی نیروهای مسلح اوکراین از کار افتاده است. ‎

حمله روسیه به اوکراین

زلنسکی: به حمایت‌های مالی و دفاعی نیازمندیم

با توجه به تهاجم روسیه به شرق اوکراین، "ولادیمیر زلنسکی"، رئیس‌جمهور اوکراین خواستار «تحریم‌های فوری» علیه مسکو شده است.  زانسکی روز پنجشنبه در توییتر نوشت: وی همچنین به کمک دفاعی و حمایت مالی نیاز دارد.

کشته شدن یک نفر در اوکراین

به گفته یکی از مشاوران وزارت کشور اوکراین، اولین قربانی در کی یف به بار آمد. وزارت کشور از یک کشته و یک زخمی در حملات روسیه خبر داد.

سفارت دانمارک در کی‌یف تعطیل شد

وزرات خارجه دانمارک اعلام کرد که سفارتش در پایتخت اوکراین را تعطیل کرده است.

درخواست اوکراین از جامعه بین‌المللی

"دیمیترو کولبا"، وزیر امور خارجه اوکراین از جامعه بین‌المللی خواسته است تا اقدامات تنبیهی علیه روسیه اعمال کنند. وی در توییتر پنج نکته را ذکر کرده و نوشت: اعمال فوری «تحریم‌های مخرب» از جمله حذف روسیه از سیستم معاملات مالی بین‌المللی سوئیفت، «انزوای کامل روسیه در همه قالب‌ها» و تحویل تسلیحات و تجهیزات به اوکراین را خواستاریم. وی همچنین خواستار حمایت مالی و بشردوستانه از کشورش شد.

آلمان: پوتین خود را به عنوان دروغگو نشان داد
کریستین لیندنر وزیر دارایی فدرال آلمان در توییتر حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد. وی درباره رئیس جمهور روسیه نوشت: پوتین خود را  به عنوان دروغگو نشان داده است.

وی همبستگی دولت فدرال و متحدانش با اوکراین را اعلام کرد. لیندنر نوشت: کرملین با تحریم های سختی روبرو خواهد شد.‎

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.