روسیه درباره ایران بیانیه داد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: این کشور و ایران در تلاشند تا با به کارگیری راهکارهایی از خود در برابر تحریم های غربی ها محافظت کنند.

این وزارت خانه همچنین تاکید کرد، مسکو و تهران در تلاش هستند تا مکانیسمی را برای محافظت از مبادلات تجاری و مالی بین خود در برابر خطرات تحریم ایجاد کنند.

وزارت خارجه روسیه در حالی چنین بیانیه‌ای صادر کرده است که در سفر اخیر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین دستور تهیه «نقشه راه همکاری بلندمدت» دو کشور صادر شد و در خصوص بررسی همکاری بلندمدت دو طرف مذاکره شد. همچنین در این دیدار عرصه‌های سیاسی و راهبردی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علم و فناوری، تجارت بخش خصوصی و موضوعات مورد علاقه دو طرف، بررسی شد.

رسانه‌ها بر این باورند که سفر دو روزه سیدابراهیم رئیسی، به مسکو، پایتخت روسیه در راستای برقراری روابط استراتژیک بین طرفین و دلایل و موانع مختلف آن صورت گرفته است.

گفتنی است که آمریکا با خروج یکجانبه از توافق برجام و اعمال تحریم‌های شدید در راستای سیاست فشار حداکثری، تلاش کرده است تا تهران را به شدت تضعیف نماید.

واشنگتن همزمان رویکردهای تحریمی خود را نیز در قبال روسیه گسترش داده است و به بهانه مناقشه اوکراین، با دخالت مستقیم در شرق اروپا، قصد اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی برضد مسکو را دارد.

همه اینها در حالی است که کشورهایی چون ایران، روسیه و چین که از عمده ترین اهداف اقدامات خصمانه آمریکا هستند، با اتحاد با یکدیگر در برابر قلدری واشنگتن و هم پیمانانش ایستاده اند.

همچنین در اکوایران ببینید : آغوش دولت برای رمزارز ها باز می شود؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.