پوتین سکوتش را درباره اوکراین شکست

پوتین طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کرملین به خبرنگاران گفت از پاسخ ایالات متحده به درخواست‌های روسیه مبنی بر خروج نیروهای ناتو از شرق اروپا و موافقت با عدم پذیرش اوکراین در ائتلاف ناراضی است.

پوتین پس از گفت‌وگو با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، گفت: «از قبل واضح است که نگرانی‌های اصلی روسیه نادیده گرفته شده است.»

پوتین همچنین در اظهاراتی احساسی گفت غرب از اوکراین به‌ عنوان «ابزاری برای جلوگیری از روسیه» استفاده می‌کند و این فرضیه را مطرح کرد که ورود اوکراین به ناتو می‌تواند منجر به درگیری بر سر کریمه شود، شبه‌جزیره‌ای که در سال 2014 ضمیمه‌ی روسیه شد.


خبرهای مهم؛

پس لرزه مسافرکشی دادستان معروف تهران /توقع داشتید عزیز دردانه هم باقی بمانید؟

قیمت برنج در مرز ۱۰۰ هزار تومان/ برنج داخلی را انبار کرده‌اند تا بازار را کنترل کنند

خبر مهم درباره وام بدون ضامن


 

پوتین گفت آماده ادامه مذاکرات با غرب است هرچند غرب با اینکه اعلام کرده تمایل به گفت‌وگو دارد اما خواسته‌های مسکو را بیهوده می‌داند.

این در حالی است که روسیه همچنان به استقرار هزاران نیرو و تسلیحات تهاجمی در مرز اوکراین ادامه داده و به نظر می‌رسد در صورت عدم موفقیت مذاکرات، کرملین اوکراین را به حمله تهدید کند.

اظهارات پوتین تقریباً یک ماه سکوت رهبر روسیه را در مورد این موضوع شکست. او در این مدت عمدتاً در فضای عمومی غایب بوده است. در عین حال نگرانی از حمله احتمالی مسکو در پایتخت‌های غربی بالا گرفته است.

حرکت بعدی پوتین پیش‌بینی‌ناپذیر است. جو بایدن گفته معتقد است پوتین تصمیم نگرفته که حمله‌ای را انجام دهد یا نه، اما انتظار دارد رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین حمله کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، اوایل روز سه‌شنبه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در تلاش برای کاهش بحران گفت‌وگو کرد.

به گفته یک مقام ارشد وزارت امور خارجه، بلینکن به لاوروف گفته است: اگر پوتین قصد جنگ یا تغییر رژیم ندارد، اکنون زمان عقب‌نشینی است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.