جزئیات اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزئیات اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس‌های تخصصی پایتخت را تشریح کرد.

سردار حسین رحیمی در اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی که ظهر امروز در مقر مرکز ستاد فاتب برگزار شد، گفت: این طرح بعد از روزها کار اطلاعاتی و با مشارکت پلیس های تخصصی از ابتدای هفته جاری به طور عملیاتی اجرا شد و امروز نتایج دستاوردهای آن به نمایش درآمد و در واقع تجمیع طرح های رعد، اقتدار، کاشف، ظفر و ... است.

وی با بیان اینکه صبح امروز حجت الاسلام محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه از این نمایشگاه بازدید کردند، تصریح کرد: طرح های مختلف عملیاتی و ضربتی پلیس پایتخت تحت عنوان طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی پلیس پایتخت در آستانه سال جدید اجرا می‌شود که این طرح با مشارکت همه پلیس‌های تخصصی اجرا شد.

وی افزود: ما در ماه اسفند با اجرای طرح های ویژه و ضربتی تلاش می کنیم امنیت پایدار و با ثباتی را در جامعه ایجاد و با مجرمین و سارقین و به خصوص سارقین خشن و مسلح و مجرمانی که می خواهند امنیت و آرامش جامعه را خدشه دار کنند، برخورد جدی و قاطع کنیم. 

رحیمی در ادامه به تشریح دستاوردهای هر یک از پلیس‌های تخصصی در اجرای این طرح پرداخت و گفت: پلیس امنیت عمومی در این طرح ۲۸۲ نفر از اراذل و اوباش را دستگیر کرد که از این تعداد  ۷۲ نفر از آنها جزو اراذل و اوباش سطح دار و ۱۹ نفر آن ها جزو اراذل و اوباشی بودند که حامل سلاح غیر مجاز بودند و ۲۹ نفر نیز از اراذل و اوباشی بودند که توزیع کننده مواد مخدر و مشروبات الکلی بودند و ۵۲ نفر هم از اراذل و اوباشی بودند که علاوه بر اوباشگری اقدام به گرداندن مراکز قمار می کردند.

وی افزود: بالغ بر ۸۸۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که ۵۲ واحد صنفی متخلفی که محل پاتوق اراذل و اوباش بودند، پملب شدند.

رحیمی با اشاره به دستاوردهای پلیس پیشگیری در این طرح که با عنوان طرح رعد به اجرا در آمد، گفت: در این مرحله از طرح ۹۴۲ مورد پرونده سرقتی شناسایی و ۳۹۶۹ مورد از اموال مسروقه مردم کشف شد.

وی افزود: فقط در یک مرحله از این طرح بالغ بر ۳۰ تن برنج در ایامی که برنج یک مقدار بازارش گرم شده و انواع و اقسام برنج های نامرغوب را قاطی کرده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستاورد های پلیس آگاهی در این طرح که با عنوان طرح کاشف ۸ به اجرا در آمد، اظهار کرد: در این مرحله ۵۵ باند سارقین حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شد و در مجموع ۲۵۸ نفر دستگیر شده که ۴۸ نفر آن ها در سرقت های به عنف، ۶۹ نفر آن ها سارق منزل و اماکن و منازل بودند، ۴۸ نفر سارق موتور و خودرو بودند و ۶۰ نفر در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت می کردند و ۱۳ نفر آن ها در جرائم جنایی مثل سرقت مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز به عنف مشارکت داشتند و همچنین ۲۱ نفر از محکومان نیز فراری بودند که  شناسایی و دستگیر شدند. 

وی افزود: سارقان دستگیر شده توسط پلیس آگاهی به دو هزار و ۳۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

رحیمی با اشاره به دستاورد های پلیس فتا در این طرح ، عنوان داشت: ۱۴ متهم که در حوزه فضای مجازی اقدام به اوباشگری، قدرت نمایی و ترویج فرهنگ اوباشگری می کردند و یک نفر که در زمینه توزیع سلاح و مهمات فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در این طرح  همچنین ۲۴۰ هزار انواع و اقسام داروهای غیر مجاز کشف و در این زمینه یک باند ۵ نفره شناسایی و منهدم شد.

رحیمی با اشاره به شناسایی ۱۷ نفر که به صورت تلفنی کلاهبرداری می کردند، گفت: در این طرح یک باند ۴ نفره فیشینگ که از ۲۱۰ کارت بانکی حدود ۳۲۰ میلیون تومان برداشت کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به دستاورد های پلیس مبارزه با مواد مخدر در این طرح که با عنوان طرح ظفر۱۶ به اجرا در آمد، اظهارکرد: در این طرح ۶۱ فقره حکم قضایی اجرا، ۵باند مواد مخدر منهدم و یک هزار و ۳۵۶ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۱ تن و ۴۱۸ کیلو انواع مخدر کشف شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.