با یک راهکار ساده از سرطان دوری کنید!
وب ام دی گزارش داد، اگرچه کاهش وزن ممکن است بر ظاهر شکم شما تأثیر مثبتی بگذارد، اما به نظر می‌رسد اثرات مثبت دیگری نیز بر سلامتی شما خواهد داشت، مطالعه‌ای که اخیرا در ژورنال JNCI Cancer Spectrum منتشر شده، نشان داد که حتی کمی  کاهش وزن کم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

محققان حدود ۱۷۰۰۰ شرکت کننده را در مطالعه‌ای در مورد غربالگری سرطان پروستات، ریه، کولورکتال و تخمدان مورد بررسی قرار دادند و دریافتند افرادی که در طول دوره تحقیقاتی ۵ ساله وزن کم کردند، ۴۶ درصد کمتر در معرض ابتلا به پولیپ در روده بزرگ بودند.

پیشگیری از سرطان با کاهش وزن

محققان خاطرنشان کردند که کاهش وزن و حفظ وزن نقش مهمی در پیشگیری از سرطان ایفا می‌کند.  شرکت کنندگانی که اضافه وزن داشتند ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به پولیپ بودند.

اگرچه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اشاره می‌کند که سرطان کولورکتال سومین سرطان شایع در مردان و زنان است، اما میزان کلی آن  در ۲۰ سال گذشته رو به کاهش بوده است.  بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این امر احتمالاً به دلیل غربالگری بیشتر است، از جمله توصیه‌های جدید مبنی بر اینکه کولونوسکوپی باید به جای ۵۰ سالگی از ۴۵ سالگی شروع شود.

پیشگیری از سرطان با کاهش وزن

قرار دادن هر گونه استراتژی تغییر سبک زندگی، در هر سنی، بخش مهمی از روند کاهش خطر است.  به گفته انجمن سرطان آمریکا، علاوه بر کاهش وزن، راه‌های دیگر برای کاهش خطر کولورکتال وجود دارد که شامل، ورزش منظم و همچنین تبعیت از یک رژیم غذایی سالم با میوه‌ها و سبزیجات فراوان است.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.