پیشنهاد عضو کمیسیون تلفیق برای کاهش قیمت مرغ در آستانه عیدنوروز

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس، از گسترش شبکه توزیع مناسب مرغ موجود در انبارها به عنوان راهکار کاهش قیمت آن در آستانه عید نوروز یاد کرد.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، درباره ارائه راهکار برای کنترل نرخ کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ و برنج توسط دولت در آستانه عید نوروز و ماه رمضان، اظهار کرد: دولت اقدامات مطلوبی را در جهت کنترل بازار آغاز کرده است و باید این روند را با سرعت ادامه دهد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت باید موجودی بازار را به صورت انبوه در همه جا حفظ کرده و افزایش دهد، همچنین شبکه عرضه را گسترش داده و برای کنترل قیمت‌ها نظارت دقیق‌تری بر بازار داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، یادآور شد: دولت باید همانطور که بر اساس وعده‌ای که داده بود گوشت گرم را با قیمت اعلام شده عرضه کرده و گوشت منجمد نیز وارد می‌کند برای مرغ نیز باید موجودی‌های انبارها را با شبکه توزیع مناسب در کشور عرضه کند تا از این طریق بتواند قیمت این نوع کالاها را که با معیشت مردم ارتباط دارد، کنترل کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت از قبل برای کنترل بازار برنامه‌ریزی کرده بود بنابراین باید در این راستا در آستانه عید نوروز نظارت در جهت کنترل بازار را افزایش داده تا مردم در تامین معیشت خود با مشکل مواجه نشوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.