امارات «توافق ابراهیم»
را عاملی
برای تغییر در کل منطقه دانست!

رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در مجلس ملی فدرال (پارلمان) امارات مدعی شد که توافق «ابراهیم» برای عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل، تنها یک توافق سیاسی یا امنیتی و دفاعی نیست، بلکه توافقی برای تغییر در کل منطقه است.

«علی راشد النعیمی» رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در مجلس ملی فدرال امارات که امروز در رأس یک هیئت اماراتی به تل‌آویو سفر کرده است، توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را عاملی برای تغییر در کل منطقه دانست.

وی در سخنانی در کمیته خارجی و امنیتی کنست اسرائیل (پارلمان) گفت: اگر از منظر وسیع‌تر به توافق آبراهام (ابراهیم) نگاه کنیم، می‌بینیم که این فقط یک توافق سیاسی یا یک موضوع مربوط به مسائل امنیتی و دفاعی نیست، بلکه عامل تغییر در کل منطقه است.

النعیمی افزود: پس از جنگ غزه، مردم در این فکر بودند که توافق (ابراهیم) چه خواهد شد، من در ابتدا گفتم می‌خواهم همه بدانند که راهی برای بازگشت وجود ندارد، ما به جلو حرکت می‌کنیم. تاریخ را تکرار نمی‌کنیم بلکه داریم تاریخ را می‌نویسیم. ما نه تنها می‌خواهیم رابطه بین امارات و اسرائیل را تغییر دهیم بلکه خواهان تغییر کل منطقه هستیم و همچنین می‌خواهیم جهان از زاویه دیگری به ما نگاه کند.

هیئتی از نمایندگان اماراتی به ریاست علی النعیمی امروز وارد ساختمان کنست در قدس غربی شد و با رئیس کنست و تعدادی از اعضای آن به منظور پیشبرد اجرای توافقات مربوط به توافق عادی سازی روابط دیدار و گفت‌وگو کرد.

۱۵ سپتامبر امارات و بحرین توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید با مشارکت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا کردند.

این دو توافقنامه محکومیت گسترده جهانی و رهبران و گروه‌های فلسطینی را در پی داشت و آن را خیانت دانستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.