بایدن به تل آویو سفر می‌کند

تارنمای هیل نوشت: این دعوت در جریان تماس تلفنی بایدن و بنت درباره تنش ها در خاورمیانه و شرق اروپا مطرح شده است.

کاخ سفید دربیانیه ای درباره این سفر نوشت: بایدن روز یکشنبه با بنت درباره تنش ها در خاورمیانه و شرق خاورمیانه گفت و گو کرد و دعوت او را برای دیدار از اسرائیل پذیرفت.

در این بیانیه همچنین آمده است، بایدن قبول کرد در اواخر سال جاری میلادی به تل آویو سفر کند.

بایدن و بنت در این تماس تلفنی درباره عملیات اخیر آمریکا علیه رهبر گروه تروریستی داعش در شمال غرب سوریه و تعهدات آمریکا در حمایت از مردم این کشور و دفاع از کشورهای شریک آمریکا در سراسر خاورمیانه گفت و گو کردند.

در بیانیه کاخ سفید درباره این تماس تلفنی آمده است بایدن همچنین «حمایت کامل خود را از احیای سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی» ابراز کرد. رژیم صهیونیستی مدعی است با این سامانه می تواند موشک های کوتاه برد را رهگیری کند.

موضوع احتمال حمله روسیه به اوکراین و ادعای تحریم ایران و گروه های به اصطلاح نیابتی این کشور نیز دیگر موضوع گفتگوهای دوجانبه بایدن و بنت را تشکیل می داد.

رژیم صهیونیستی نگرانی خود را درباره تلاش ها برای از سرگیری برجام ابراز کرده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هفته پیش گفت آمریکا و ایران فقط چند هفته تا دستیابی به توافق فاصله دارند.

رژیم صهیونیستی که در دولت ترامپ از هیچگونه تلاشی برای تشویق به جنگ بین تهران – واشنگتن دریغ نکرده و ناکام مانده‌ بود، در دولت بایدن در صدد ایجاد اجماع منطقه‌ای علیه ایران است. از این رو بنت ادعا کرد که «کارزار تضعیف ایران آغاز شده و در همه عرصه‌ها از جمله هسته‌ای، اقتصادی، سایبری و به صورت آشکار و نهان در حال اجرا است».

طرح استقرار سامانه  گنبد آهنین در فوریه ۲۰۰۷ توسط «عمیر پرتز» وزیر دفاع وقت رژیم صهیونیستی مطرح و در مارس ۲۰۱۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گفته برخی منابع خبری، هزینه طراحی و استقرار گنبد آهنین بیش از یک میلیارد یورو برآورد شده‌ است. این سیستم در داخل رژیم صهیونیستی منتقدان زیادی داشت، به همین دلیل بخشی از هزینه‌های آن توسط آمریکا تامین شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.