پلتفرم‌ها از انتشار تصاویر خشونت‌بار وقایع اخیر منع شدند

پس از انتشار پرحاشیه فیلم یک جنایت در یکی از پایگاه‌های خبری، ساترا، با ابلاغ قانون جدید به پلتفرم‌ها، آنها را انتشار تصاویر خشونت بار منع کرد.

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا)، پیرو انتشار تصاویر خشن امروز مربوط به قتل زن جوان توسط همسرش و بازنشر پرتعداد آن در فضای مجازی و در برخی از خبرگزاری‌ها، خطاب به پلتفرم‌ها نشر هرگونه محتوا از تصاویر و صحنه مذکور، اعم از عکس و ویدئو را ممنوع اعلام کرد.

با توجه به محتوای آسیب‌زای این تصاویر برای وضعیت سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب‌های وارده از طریق نشر آن‌ به امنیت روانی جامعه، ساترا به‌محض اطلاع، ممنوعیت انتشار این تصاویر را به پلتفرم‌ها ابلاغ کرد.

در همین راستا و طبق ممنوعیت اعلام شده توسط ساترا، رسانه‌های داخلی صوت و تصویر فراگیر از انتشار این تصاویر خودداری کردند.

به گزارش ایرنا، اداره‌ کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی صبح امروز، به‌دلیل تکرار تخلفات محتوایی «رکنا»، به این پایگاه خبری تذکر کتبی داد و هیات نظارت بر مطبوعات با اکثریت آرا تصمیم به توقیف این پایگاه گرفت.

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره این موضوع به ایرنا گفت: در این خصوص بر اساس بندهای ۲ و ۱۰ ماده ۶ قانون مطبوعات به این رسانه تذکر داده شد اما به دلیل انتشار تصویری دردناک از یک بانوی مقتول اهوازی و بر هم خوردن فضای روانی جامعه، هیأت نظارت بر مطبوعات امروز یکشنبه، جلسه فوق العاده ای تشکیل داد و به دلیل انتشار این تصویر، پایگاه خبری رُکنا را توقیف کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.