توضیحاتی درباره واکسیناسیون خبرنگاران

 

متن کامل توضیحات معاونت مطبوعاتی درخصوص واکسن خبرنگاران به‌شرح زیر است.

1. براساس سندملی واکسیناسیون ثبت نام دست اندرکاران رسانه براساس سهمیه تعیین شده برای هر رسانه  در سامانه جامع رسانه های کشور از سوی مدیران رسانه‌ها اعلام و تجمیع شد؛ علاوه بر آن اسامی روزنامه‌نگاران عضو صندوق اعتباری هنر، اعضای خانه های مطبوعات سراسر کشور و انجمن صنفی عکاسان وخبرنگاران نیز به این فهرست اضافه شد.

2. مسولیت تزریق واکسن بر عهده وزارت بهداشت بوده و درعین حال این وزارتخانه با حجم انبوهی از مراجعات برای تزریق واکسن روبروست لذا معاونت مطبوعاتی تلاش کرد که برای تسریع در تزریق واکسن خبرنگاران به هر میزان ممکن کمک نماید و با همکاری صمیمانه بین دو وزارتخانه کار در سراسر کشور آغاز شده است. 

3. تقسیم اسامی به محل فعالیت، شهر و استان رسانه و ... و تعیین محل مراجعه کار دشواری و زمان‌بری بود لذا قرار شد فهرست اسامی خبرنگاران به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شود که این اقدام توسط وزارت بهداشت صورت گرفت و در هر استان ادارات کل ارشاد با دانشگاههای علوم پزشکی هماهنگی لازم را برای تزریق خبرنگاران انجام دهند که این مهم در اکثر استانها محقق شده است.

در مورد تهران بدلیل گستردگی و حجم زیاد خبرنگاران مقیم همزمان چند اقدام صورت گرفت.

الف - استقرار دو تیم مجهز از سوی اورژانس تهران برای تزریق بصورت روزانه درمحل «باغ کتاب» که با توجه به سهمیه روزانه، در روز اول به دو خبرگزاری بزرگ اطلاع داده شد تا به  نوبت خبرنگاران مراجعه کنند. که متاسفانه با  مراجعه اندک خبرنگاران این دو رسانه روبه‌رو شد.  در روز دوم پس از اطلاع یافتن سایر همکاران، متاسفانه تعداد کثیری از  خبرنگاران  رسانه‌های مختلف بدون اعلام قبلی و خارج از هماهنگی‌های صورت گرفته برای دریافت  و اکسن به محل مذکور رفتند که نتیجه آن  ازدحام و معطلی همکاران عزیز بود؛ اگرچه با همراهی خوب مسئولان وزارت بهداشت و تلاش ویژه تیم اورژانس مستقر تلاش شد با تامین واکسن مورد نیاز به همه مراجعان پاسخ داده شود. 

ب – هماهنگی با  ورود اسامی به سامانه نوبت دهی که این کار در حال تکمیل شدن است. وجود مشکلات نرم افزاری و حجم اسامی مشاغل  مختلف در نوبت واکسن، علت با تاخیر در انجام این مهم است که انتظار می رود طی روز آینده این روند تکمیل و اعلام شود.

ج – مشخص کردن چند مرکز تزریق واکسن در دانشگاههای علوم پزشکی مختلف در تهران که با توجه حجم مراجعات به این مراکز با تشدید کرونا در تهران با کمی تاخیر در روزهای آتی معین و اعلام خواهد شد.

د- با اورژانس تهران هماهنگی‌های لازم برای مراجعه حضوری تیم‌های تزریق به محل فعالیت همکاران رسانه‌ای در رسانه های بزرگ مانند خبرگزاری‌ها و موسسات مطبوعاتی و تزریق واکسن در محل انجام فعالیت صورت گرفته است که در صورت نیاز در روزهای آتی عملیاتی می‌شود.

شایان ذکر است همه 23 هزار نفری که در قالب خبرنگار، مدیران رسانه و اصحاب مطبوعات، برای دریافت واکسن مشخص شده‌اند، واکسن کرونا تزریق خواهند کرد و نوبت هیچ خبرنگاری در واکسیناسیون از بین نمی‌رود. بر همین اساس با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون و تنوع گروه‌های هدف مشخص شده برای تزریق واکسن، انتظار می‌رود رسانه‌ها و خبرنگاران عزیز، با درک شرایط دشوار برای هماهنگی‌های مربوطه، همکاری و صبوری لازم را در جهت تحقق این مهم به عمل آورند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.