4 گروه قرمزپوش بازار سهام امروز/گروه‌‌های قرمز بورس

در معاملات روز یکشنبه، ۱۷ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۶۳ واحد رسید. افت ۲۲ هزار واحدی سومین سقوط بزرگ شاخص در بهمن ماه است. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۶ هزار و ۲۱۰ واحدی در سطح ۳۲۶ هزار و ۴۹۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۴۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۳۷۶ واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۵۴ نماد رشد قیمت داشتند که ۳۴ نماد بورسی و ۲۰ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۴۳۸ نماد کاهش قیمت داشتند که ۳۱۳ نماد بورسی و ۱۲۵ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

گروه‌‌های قرمز بورس

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «خودرو و ساخت قطعات»، «مخابرات» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» کاهش یافت و این ۴ گروه یکدست قرمزپوش شدند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «وغدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و «وصندوق»، «وپارس» و «قرن» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «توسن» و «بمپنا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

متن کامل این گزارش را با تیتر «سومین سقوط بزرگ شاخص بورس» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.