امام جمعه موقت تهران: اقتصاد باید به مردم سپرده شود

 

آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه اظهار داشت: نماز را نباید پرستش کرد؛ خدا را باید پرستش کرد؛ در نماز باید همه فکر و ذکر برای خدا باشد؛ در نماز با خدا صحبت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت‌های بشر را خداوند می‌داند، گفت: حکومت اولیا و انبیا الهی برای این است که زندگی ما را زیر پرچم پرستش خدا ببرد؛ بدون اخلاص هیچ جهادی پذیرفته نیست.

آیت‌الله صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با تبریک اعیاد ماه رجب و ایام الله دهه فجر بیان داشت: رحلت تاسف‌بار آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی یکی از مراجع مورد اعتماد جهان تشیع، معتمد امام و رهبری، خدمتگذار به شریعت و مدافع حریم عصمت و طهارت را به محضر شریف امام زمان، نایب امام زمان، مراجع، فقها و شیعیان عالم تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: جشن پیروزی انقلاب باید همه ساله تکرار شود تا این انقلاب تاریخی برای نسل‌های بعدی حفظ شود. خودمان هم با تکرار و روایت درست انقلاب اسلامی، تنبه‌ای پیدا کنیم یاد امام، یاد خداست یاد شهدا و جبهه، یاد خداست همچنین یاد دفاع جانانه قاطبه مردم در خطرها ما را در موضوع انقلاب به روز نگه می‌دارد.

صدیقی بیان کرد: انقلاب به معنای تحول در حال جریان است. هر روزی که تحول و جریان نباشد، استحاله و رکود است. هر مقدار که ما ظرفیت پیدا کنیم، نور بیشتری از خداوند پیدا می‌کنیم و اینکه امام انقلاب را انفجار نور دانستند، مبنا و اساس داشت  انقلاب اسلامی راه جدیدی را برای پذیرش عدل حضرت بقیه الله (عج) ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب پدیده الهی، غیبی و یدالله فوق ایدیهم بود و با تحلیل‌های مادی و افکار ماتریالیستی قابل تبیین نیست؛ اولین ویژگی انقلاب، رهبری انقلاب و مکتبی است که چنین رهبری را در دامن خود تربیت کرد.

امام جمعه موقت با اشاره به آیه غدیر بیان داشت: ملت ایران با نفس یک مرجع تقلید و نایب امام زمان متحول شدند؛ این انقلاب تنها انقلاب ایران نبود، بلکه انقلاب مستضعفان بود؛ یک تفکر به میدان آمده و آن مقابله با ظلم و بی‌عدالتی است و بیدارگری به دنبال خواهد داشت؛ انقلاب اسلامی احیاگر مکتب زندگی‌ساز اسلام است که همه چیز دارد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی همه قدرت‌ها را به چالش کشیده است؛ نفس گرمی که از عمق توحید و ایمان امام ناشی می‌شد، حوزه‌ها را متحول کرد؛ به مردم رسید و مردم گوهر گمشده را یافتند.

صدیقی در خصوص ویژگی‌های امام خمینی گفت: امام قبل از آنکه در مقابل شاه قرار بگیرد و در برابر آمریکا قد علم کند، با نفس خودش مقابله کرد؛ امام لحظه‌ای از خودش غافل نبود؛ ما باید حواسمان به خودمان باشد؛ امام موحد بود، خدا را شناخته و یافته بود؛ خودش را به خدا داده بود و خودی برای خودش نگه نداشته بود؛ ایشان خدا را در اولویت اول زندگی قرار داده بود.

وی ادامه داد: عدل و قسط هدف متوسط است و بدون تحقق آن‌ها نمی‌توان به خدا رسید؛ اگرچه این هدف متوسط، هدف انبیا الهی بوده است؛ انسان وقتی خلیفه الله شد، از مرز تن عبور می‌کند و وقتی روح الله شد، هیچ چیزی او را اسیر نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران دومین ویژگی امام را عدم هراس از چیزی، عدم یاس و به دور بودن از غرور برشمرد و گفت: ایشان در نهایت به فرانسه رفت؛ بلندگوی جهانی پیدا کرد و صدایش را به عالم رساند؛ قاطبه مردم آماده حضور امام بودند؛ وقتی خبر آزادسازی خرمشهر را به ایشان دادند، فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی همچنین بیان داشت: ما مشکلات داریم مشکلات مربوط به ما نیست. مربوط به کسانی است که با انقلاب فاصله دارند و ایدئولوژی انقلاب را قبول ندارند. هرکس به آرمان انقلاب دل سپرد و با رهنمودهای نایب امام زمان، عمل کند، ایران سرافزار و مقتدر خواهد شد. امروز ما ابرقدرت هستیم. انقلاب است که پشتیبانی کرد و یمن، قدرت‌ها را به چالش کشید امام فرمود اگر می‌خواهیم در چیزی پیروزی داشته باشیم، باید امور به مردم سپرده شود. اقتصاد باید به مردم سپرده شود آیت‌الله رئیسی شب و روز ندارد ؛ مجموعه همکاران ایشان نیز اینگونه هستند؛ رئیس قوه قضائیه نیز رئیس‌دفترش می‌گفت که برخی شب‌ها در دفترش می‌خوابد؛ ان‌شالله به همین زودی پیروزی در اقتصاد را هم خواهیم داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.