بازدید رییس جمهور از پروژه راه آهن رشت -کاسپین

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهوری طی سفر یکروزه خود به گیلان به اتفاق وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن رشت کاسپین بازدید کرد.

رئیس جمهور صبح امروز جمعه در جریان بازدید از طرح و پروژه‌های زیربنایی استان گیلان با از پروژه راه آهن رشت - کاسپین در محدوده شهرستان انزلی بازدید کرد.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان ادامه طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی از سال ۹۸ شروع شده است.

راه آهن رشت -کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر است که در ۲ قطعه اجرایی می شود. قطعه نخست مسیر ریلی به طول ۱۷ کیلومتر با ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه دوم ۱۸ کیلومتر با ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی است.

تاکنون حدود ۱۱.۵ کیلومتر از مسیر رشت - کاسپین ریل‌گذاری شده است  که ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این پروژه در مجموع ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.