هشدار؛ 4 هفته آینده به اوج اومیکرون می رسیم

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز پیک ششم کرونا در کشور خبر داد و گفت: مردم زودتر برای تزریق واکسن دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مسعود مردانی افزود: تعداد مبتلایان کرونا به مراتب بالاتر است، زیرا بسیاری از آنها علایم این بیماری را نداشته یا برای انجام تست به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند.

وی ادامه داد: موارد ابتلا به اومیکرون بصورت تصاعدی و انفجاری رو به افزایش است، دیروز ۹ هزار و ۳۰۰ مورد مبتلا به اومیکرون در کشور داشتیم و این در حالی است که برای همه بیماران آزمایش این سویه انجام نمی شود و بسیاری از آنها علایم سرماخوردگی دارند.

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: اومیکرون اکنون گونه غالب در کشور است، نباید عادی انگاری کنیم، هفت تا هشت درصد جمعیت کشور واکسن نزده اند و باید سریع تر نسبت به انجام تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا موارد مراجعه سرپایی به مراکز درمانی و بستری بسیار افزایش یافته و خطرناک است.

حدود چهار هفته آینده به اوج اومیکرون می رسیم 

به گفته مردانی، کشور ۲ تا چهار هفته آینده به اوج اومیکرون می رسد و باید مردم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون را جدی بگیرند و نباید با ساده انگاری به دوره های تلخ گذشته که موارد فوتی سه رقمی بود، برگردیم.

وی اظهارداشت: برای جلوگیری از افزایش ناگهانی آمار بستری اعمال تدابیر جدی از جمله تسریع در واکسیناسیون نوبت سوم، الزامی شدن استفاه از ماسک در خارج از منزل، جلوگیری از برگزاری تجمعات و مراسم به خصوص در محیط های بسته، برگزاری کلاس ها بصورت مجازی، پرهیز از سفرهای غیرضروری، ممنوعیت سرو غذا در رستوران ها و تالارها و داشتن تهویه مناسب در حمل و نقل عمومی ضروری است.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.