شگفتی ساز بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

قیمت بیت کوین با یک جهش خوب نسبت به روز گذشته، به حدود ۳۶۵۰۰ دلار رسیده و افت دیروز خود را تقریبا جبران کرده است. اما این رشد قیمتی، چندان امیدوارکننده نیست و فعلا ترس موجود در بازار، نسبت به امیدی که معامله گران دارند بیشتر است.

ترس شدید در بازار رمز ارزها

شاخص ترس و طمع بیت کوین هم عدد ۱۲ را نشان می دهد که بیانگر وجود ترس شدید در بازار است. معامله گران فعلا نگران این هستند که شاید رشد امروز، پیش زمینه ای باشد برای افت بیشتر قیمت در روزهای آینده.

در حال حاضر هم روی عدد ۳۰ هزار دلاری تاکید زیادی می شود که اگر این عدد هم به پایین شکسته شود، اوضاع بیت کوین وخیم تر خواهد شد. البته بیت کوین فعلا تا عدد ۳۰ هزار دلار فاصله حدود ۶ هزار دلاری دارد و بعید است قیمت به این سرعت بتواند تا آن منطقه افت کند.

طی شبانه روز گذشته بیش از ۴۳ میلیارد دلار بیت کوین معامله شده که در مقایسه با روزهای گذشته، رشد بسیار زیادی داشته. ارزش بازار بیت کوین هم تا ۶۹۰ میلیارد دلار بالا آمده است.

ارز دیجیتال

حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت گذشته

برخلاف بیت کوین که تقریبا افت دیروز خود را جبران کرده، اتریوم نتوانسته به آن میزان رشد کند و رشد آن محدود به 7-8 درصد شده که قیمت را به 2400 دلار رسانده است. البته اتریوم هم با این رشد قیمتی، فعلا از آن وضعیت ترسناکی که برایش ایجاد شده بود فاصله گرفته اما همان نگرانی هایی که درباره بیت کوین وجود دارد، درباره اتریوم نیز صدق می کند.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از 24 میلیارد دلار بوده که عدد قابل توجهی است. این عددی است که معمولا معاملات بیت کوین به این اندازه است و اینکه اتریوم با این حجم بالا معامله شده نشان دهنده این است که به همان میزان که در منفی های بازار عده ای با ترس دست به فروش زده اند، عده ای هم قیمت را مناسب دانسته اند و خریدهای پرحجمی داشته اند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «ترس شدید رمز ارزها /بیت کوین افت خود را جبران کرد» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.