روزهای سیاه بازار ارزهای دیجیتال/پرواز آلت کوین ها پس از یک سقوط سنگین

روزهای سیاه بازار ارزهای دیجیتال هنوز تمام نشده و بیت کوین به عنوان ویترین این بازار، فاصله زیادی با افت ۵۰ درصدی نسبت به قله تاریخی اش ندارد. بیت کوین که ۱۹ آبان امسال قیمت ۶۸۶۶۴ دلار را ثبت کرده بود، حالا با قیمت حدود ۳۵۹۰۰ دلار و با رشد حدود یک درصدی نسبت به روز گذشته معامله می شود و افت بیش از ۴۷ درصدی را نسبت به قله تاریخی نشان می دهد.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از ۳۲ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار این ارز هم به حدود ۶۸۰ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در اوج قیمتی، ارزش بازار بیت کوین به ۱۲۷۴ میلیارد دلار هم رسیده بود.

سبقت اتریوم از بیت کوین در کاهش قیمت!

اتریوم هم اخیرا افت زیادی داشته است. این ارز هم اکنون حوالی قیمت ۲۵۰۰ دلار معامله می شود و نسبت به روز گذشته رشد حدود ۳ درصدی داشت. اما بازدهی هفتگی آن منفی ۲۳ درصد است که نشان دهنده افت چشمگیر آن طی مدت اخیر است.

اتریوم هم امروز همچون بیت کوین پرحجم معامله شده است. ارزش معاملات ارز دوم بازار طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۲ میلیارد دلار بوده است. 

در موج نزولی اخیر بازار، اتریوم با شدت بیشتری نسبت به بیت کوین کاهش پیدا کرد. ارزش بازار اتریوم هم اکنون حدود ۳۰۱ میلیارد دلار است که کمتر از ۵۰ درصد ارزش بازار ۶۸۰ میلیارد دلاری بیت کوین محسوب می شود. این در حالی است که ارزش بازار اتریوم همین یکی دو هفته قبل به ۵۰ درصد ارزش بازار بیت کوین رسیده بود.

پرواز آلت کوین ها پس از یک سقوط سنگین

امروز با به تعادل رسیدن معاملات بیت کوین، آلت کوین ها نفس کشیدند و برخی از آن ها رشدهای قابل توجهی داشتند. طی چند روز اخیر که بیت کوین کاهش چشمگیری داشت، آلت کوین ها هم با افت زیادی مواجه شدند اما امروز تعدادی از آن ها رشدهای بیش از ۱۰ درصدی را ثبت کردند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «اتریوم از بیت کوین سبقت گرفت /پرواز آلت کوین ها» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.