وضعیت محبوبیت ترامپ و بایدن در میان مردم آمریکا

یک نظر سنجی جدید جدید نشان می دهد که کمتر از ۳۰ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن در آمریکا می خواهند جو بایدن رئیس جمهوری کنونی یا دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۲۴ بار دیگر وارد کاخ سفید شوند.

اگرچه بایدن بارها از قصد خود برای نامزدی دوباره در انتخابات دو سال دیگر گفته است، اما ترامپ تاکنون به صورت رسمی نامزدی خود را تایید نکرده است. با وجود این امر، کمتر از یک سوم رای دهندگان آمریکایی خواهان نامزدی دوباره این دو فرد در انتخابات سال ۲۰۲۴ هستند.

در نظرسنجی جدید توسط مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس از بزرگسالان آمریکایی سوال شده است که آیا مایلند ترامپ یا بایدن دوباره در سال ۲۰۲۴ نامزد شوند یا خیر. اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان اعلام کردند که علاقه ای به ورود دوباره هیچ یک از این دو سیاستمدار به کاخ سفید نیستند.

تنها ۲۸ درصد از مردم آمریکا خواهان ریاست جمهوری دوباره بایدن هستند. در مورد ترامپ تنها ۲۷ درصد از مردم آمریکا وی را برای ورود دوباره به کاخ سفید تایید می کنند.

۷۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی اعلام کردند که نمی خواهند بایدن بار دیگر نامزد شود. همچنین ۷۲ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند نمی خواهند ترامپ کارزار انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

در همین نظرسنجی تنها ۴۳ درصد از شرکت کنندگان عملکرد بایدن در سال اول دولت او را تایید کردند. نرخ تایید جو بایدن همچنان پایین است و ۵۶ درصد از مردم آمریکا عملکرد او در کاخ سفید را تایید نمی کنند.

در این نظر سنجی حدود یک هزار و۱۶۱ نفر در دوره ۱۳ تا ۱۸ ژانویه شرکت کردند.

بایدن ۷۹ ساله برای اولین بار در ماه مارس ۲۰۲۱ قصد خود برای نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۴ را تایید کرد. پس از آن کاخ سفید در ماه نوامبر و رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر دوباره این هدف را تکرار کردند.

 بایدن ماه گذشته به ای‌بی‌سی نیوز گفت که اگر ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی حضور داشته باشد، احتمال نامزدی او در انتخابات ۲۰۲۴ حتی بیشتر خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اگر دونالد ترامپ نامزد شود، چرا در مقابل او کاندیدا نشوم؟ نامزدی او باعث افزایش چشمگیر چشم انداز نامزدی من می شود.

از آنجایی که محبوبیت بایدن در نخستین سال حضورش در کاخ سفید به شدت کاهش یافت، برخی از دموکرات ها به طور خصوصی و علنی گمانه زنی هایی در مورد جایگزینی وی مطرح کرده اند.

برخی کامالا هریس معاون رئیس جمهوری، برخی دیگر  پیت بوتیجیج وزیر حمل و نقل  و حتی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق را که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از ترامپ شکست خورد، پیشنهاد داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.