به نقل از پایگاه خبری هیل، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا مواردی از گام‌های تاکتیکی اشتباه خارج از کاخ سفید داشته است که به گفته دموکرات‌ها نشان می‌دهد او از مسوولیتی که بر شانه دارد، به طور کامل آگاهی ندارد.

به طور تاریخی،‌ معاون‌های ریاست جمهوری عملکردی بهتر از رهبر کاخ سفید ندارند اما درصدهای پایین او از چشم تحلیلگران دور نمانده است.

بر اساس میانگین مجموع گردآوری شده از سوی ریل کلیر پالیتیکز (RealClearPolitics)، هریس در سه نظرسنجی اخیر، رتبه نامطلوب ۴۶ درصدی را کسب کرد. این عدد ۳ امتیاز کمتر از ۴۳ درصد بایدن در همان رده است. همچنین در نظرسنجی اکونومیست-یوگاو که از ۲۴ تا ۲۷ ژوئیه انجام شد، عدم محبوبیت هریس به ۴۸ درصد رسید.

معمولا سفرهای میان دوره معاون رئیس جمهوری آمریکا به مناطق کنگره، راهی برای جلب نظر مردم به کاندیداهاست اما درصدهای پایین هریس این سوال را ایجاد می‌کند که او چطور می‌خواهد به دموکرات‌ها کمک کند که اکثریت شکننده خودشان را در مجلس نمایندگان و سنا حفظ کنند.

یک استراتژیست دموکرات می‌گوید: تا به الان، ضرر بالقوه او برای برخی از نامزدها بیش از فایده بوده است. او اکنون از جایگاه ویژه‌ای برخوردار نیست که به مناطق خاص سفر کند. حتی برخی از متحدان هریس هم تردید دارند که او بتواند حرکت یکپارچه‌ای به سمت انتخابات میان دوره سال آتی داشته باشد. هیچکس نیست که بگوید او عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است، چون اولین سوال این است که در چه مورد؟ او یک مشت اشتباهات داشته است.

سخنگوی معاون بایدن هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.