سعد الحریری تعلیق فعالیت سیاسی‌اش را اعلام کرد

سعد الحریری رئیس جریان المستقبل لبنان امروز در بیانیه ای مدعی شد که فعالیت خود را در عرصه سیاسی به حال تعلیق درآورده و از خانواده خود در جریان المستقبل هم می‌خواهد همین کار را انجام دهند.

«سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل لبنان عصر امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای انصراف از مشارکت در انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور و تعلیق فعالیت خود در عرصه سیاسی را اعلام کرد.

به گزارش النشره، نخست وزیر پیشین لبنان در بیانیه‌ای با ادعای اینکه این تصمیم را از سر مسئولیت پذیری خود گرفته است، مسائلی نظیر آنچه نفوذ ایران، سردرگمی جامعه بین المللی، شکاف ملی، طائفه گری و فرسودگی دولت خواند، موجب متقاعد شدنش برای تعلیق فعالیت سیاسی خود عنوان کرد.

او با بیان اینکه مسائل مذکور باعث شده هیچ فرصت مثبتی برای لبنان وجود نداشته باشد، افزود: من در وهله نخست تعلیق فعالیت خود را در عرصه سیاست اعلام می‌کنم و از خانواده خود در جریان المستقبل هم می‌خواهم همین کار را کنند.

الحریری ادامه داد: در وهله دوم من در انتخابات پارلمانی هم نامزد نمی‌شوم و هیچ نامزدی هم از جریان المستقبل یا به اسم این جریان معرفی نخواهد شد.

رئیس جریان المستقبل در پایان آورده است: خطاب به پسران و دختران عزیزم در مدرسه رفیق حریری می‌گویم که ما به خدمت به اهل خود، مردم خود و کشورمان ادامه خواهیم داد، اما تصمیم ما این است که هر نقش یا مسئولیت مستقیمی را در حکومت، پارلمان و سیاست به معنای سنتی آن به حال تعلیق درآوریم.

دو روز پیش روزنامه العرب به نقل از محافل سیاسی لبنان احتمال کناره گیری الحریری از فعالیت در عرصه سیاسی را مطرح کرده  و گفته بود که بعید نیست این اقدام الحریری تلاشی برای معطوف کردن نگاهها به سمت او پس از انزوای داخلی باشد، به ویژه که هیچ یک از سیاستمداران لبنانی پس از ماه‌ها غیبت الحریری و اقامت او در فرانسه،  سراغی از او نگرفتند و از او نخواستند به لبنان برگردد.

نخست وزیر پیشین لبنان پنجشنبه گذشته پس از غیبت چهار ماهه به بیروت بازگشت و به دیدار «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان و پس از آن به دیدار شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی اهل تسنن لبنان رفت و سپس ریاست نشست فراکسیون پارلمانی المستقبل را برعهده گرفت و درباره موضوع انتخابات پارلمانی آینده و اوضاع کلی لبنان با نمایندگان گفت‌وگو کرد.

ناظران لبنانی براین باورند که تصمیم الحریری برای کناره گیری از سیاست به مانوردهی نزدیکتر است  و هدف از آن جلب توجه محافل اهل تسنن و درخواست از او برای انصرف از تصمیمش در خصوص کناره گیری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.