بازدهی مثبت هفتگی برای بیت کوین و اتریوم
شاخص‌های منتشر شده نشان می‌داد سطح خریدها برای سال نو ناامیدکننده بود، برخی معتقدند با انتشار این آمارها فدرال رزرو در تنگنا قرار می‌گیرد و راهی برای رشد قیمت طلا باز می‌شود.
 
بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. قیمت طلا در معاملات روز جمعه رقم‌هایی نزدیک به ۱۸۳۰ دلار را نیز به ثبت رساند، اما در نهایت روی ۱۸۱۸ دلار قرار گرفت. مرز ۱۸۳۰ دلار برای طلا از نظر تکنیکال اهمیت دارد و تحلیل‌گران معتقدند عبور قیمت طلا از این مرز می‌تواند فلز گرلنبها را وارد یک فاز صعودی جدی کند.

چالش بین تورم و بیکاری برای فدرال

چالش بزرگ انتخاب بین تورم و رکود اقتصادی برای فدرال رزرو هنوز حل نشده است. آخرین گزارش منتشر شده از شاخص خرده فروشی در آمریکا نشان می‌دهد که این شاخص در ماه گذشته (دسامبر) 1.9 درصد افت کرد. پیش‌بینی می‌شد این شاخص برای دسامبر نسبت به نوامبر تغییری نکند و آمارهای منتشر شده نشان می‌داد سطح خریدها برای سال نو میلادی به نوعی ناامیدکننده بود.

شاخص مربوط به اتومبیل، سوخت و مواد ساختمانی که به نوعی می‌توانست گروه کنترل ما باشد نیز 3.1 درصد افت کرد، در حالی که انتظار رشد 0.1 درصدی آن می‌رفت (این دسته از آن جهت گروه کنترل محسوب می‌شد که انتظار نمی‌رفت تحت تاثیر جشن سال نو میلادی قرار گیرد).

متن کامل این گزارش را با تیتر «آمار ناامیدکننده شاخص خرده‌فروشی و واکنش قیمت طلا»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.