رئیسی: مادران و همسران شهدا الگوی همه بانوان هستند

سید ابراهیم رئیسی در پیامی به همایش تکریم مادران و همسران شهدا که به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(سلام الله علیها) برگزار شد، تصریح کرد: ملت شهید پرور ایران به وجود چنین بانوان شکیبا و شایسته بر خود می‌بالد و راه و منش و سلوک آنان را سرمشق همه زنان و مادران نسل‌های کنونی و آتی این سرزمین کهن می‌داند.

 متن پیام رئیسی که توسط سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش قرائت شد، بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

درود و سلام خدا بر ارواح پاک همه شهیدان و ایثارگران والامقام و پاک سیرت که در راه پاسداشت دین و میهن، با از خودگذشتگی و نثار جان، مایه عزت و سربلندی نظام اسلامی و سعادت و بلندآوازگی ملت بزرگ ایران شدند.

سلام و درود خدا بر مادران و همسران شهیدان و همه بانوان گرانقدری که با ایمان راسخ و تحمل همه دشواری‌ها، همراهان همیشگی اسوه‌های جهاد و مقاومت بودند و امروز نیز الگوهای بی‌بدیل و مروجان حقیقی مکتب ایثار و شهادت هستند.

به یقین در سایه چنین جایگاهی، مادران و همسران معظم شهدا از منزلت والایی برخوردارند و پروردگار متعال آنان را که در ایمان و ایثار، الگوی همه بانوان ملت شریف ایران هستند، در زمره جرعه‌نوشان کوثر نبی منعمان سفره صبر زینبی و از همنشینان صلحا و شهدا قرار خواهد داد.

جمهوری اسلامی ایران همواره مدیون همت و تلاش بانوانی با ایمان و صبور است که اسوه‌های مقاومت در دامان آنان بالیدند. ملت شهید پرور ایران نیز به وجود چنین بانوان شکیبا و شایسته بر خود می‌بالد و راه و منش و سلوک آنان را سرمشق همه زنان و مادران نسل‌های کنونی و آتی این سرزمین کهن می‌داند.

اینجانب با گرامیداشت سالروز وفات شیرزن شجاع و ایثارگر حضرت ام‌البنین(سلام الله علیها)، این مناسبت را فرصتی ارزشمند برای قدردانی از مجاهدت بانوان مؤمن و انقلابی کشور می‌دانم که با کلام و رفتار خویش راه پرفروغ جلوه‌های ایثار و شهادت را به بهترین وجه، درخشان و جاودانه نگه داشتند.

همچنین لازم می‌دانم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم معنوی و فرهنگساز، از پروردگار متعال سلامت و عزت همه مادران و همسران شهدا و همه بانوان ایثارگر ایران اسلامی را در ادامه راه نورانی شهیدان و گسترش ارزش‌های اسلامی، مسئلت دارم.

امید آنکه به فضل الهی دعای خیر این عزیزان بدرقه راه مردم و پشتوانه‌ای برای دولت در خدمتگزاری بیشتر به ملت شهید پرور ایران باشد.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.