علت اصلی لاغری رهبر کره شمالی لو رفت

کاهش وزن قابل‌توجه رهبر کره شمالی در ماه‌های اخیر با بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری همراه بوده است. روزنامه‌ بریتانیایی مترو در مطلبی، کاهش وزن کیم جونگ‌اون را به محدودیت‌های مرزی این کشور در دوران شیوع کرونا و کاهش دسترسی رهبر کره شمالی به غذاهای موردعلاقه‌اش ربط داده است.

اما روزنامه بریتانیایی مترو در گفت‌و‌گو با دکتر سوجین لیم، استاد دانشگاه سنترال لنکشر و کارشناس مسائل کره شمالی، گمانه‌زنی دیگری مطرح کرده و کاهش وزن رهبر کره شمالی را ناشی از قطع دسترسی‌ او به غذاهای موردعلاقه‌اش هم‌زمان با محدودیت‌های مرزی شدید برای جلوگیری از شیوع کووید‌ـ‌۱۹ دانسته است.

به گزارش مترو، دیکتاتور کره شمالی عاشق پنیر سوییسی است و به‌قدری پرخوری کرده که وزنش به حدود ۱۳۰ کیلوگرم رسیده بود. گفته می‌شود که طرفدار سرسخت مرغ سوخاری، ودکای روسی، کنیاک هنسی و شامپاین است.

دکتر سوجین در این زمینه گفت: «می‌دانیم که او منابع خوبی دارد، از پنیر خوشش می‌آید، مشروب‌خوار قهار است، و به انواع هله‌هوله دسترسی دارد. اما به‌دلیل اینکه مرزها بسته شده‌اند، راهی که تمام این غذاها را وارد کره شمالی می‌کرد قطع شده است. پس دیگر آن تنوع غذایی سابق را ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.