رهبر کره شمالی به مقبره پدر و پدربزرگش رفت

بر اساس گزارش امروز (یکشنبه)‌ رسانه‌های کره شمالی،‌ رهبر این کشور در نخستین فعالیت عمومی‌اش در سال نوی میلادی، به بازدید از مقبره دو رهبر قبل از خودش یعنی پدر و پدربزرگش در شهر پیونگ یانگ رفت.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) امروز گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر این کشور در محل این مقبره موسوم به "کاخ خورشید کومسوسان"، محل قرارگیری اجساد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی و پدر بزرگ رهبر فعلی و همین طور کیم جونگ ایل، پدر رهبر فعلی، به مناسبت سال نوی میلادی به ادای احترام پرداخت.

بازدید کیم جونگ اون از این مقبره بعد از آن انجام شد که او طی یک اجلاس پنج روزه مقامات ارشد حزب حاکم کارگران کره شمالی که تا آخرین روز سال ۲۰۲۱ ادامه یافت، به رونمایی از اولویتهای سیاسی سال جاری کشورش از جمله در زمینه توسعه اقتصاد ملی و تقویت تلاشها بر ضد ویروس پرداخت.

کیم یو جونگ، خواهر بانفوذ رهبر فعلی نیز در حین ادای احترام به مجسمه‌های رهبران درگذشته قبلی مشاهده شد.

طبق گزارش خبرگزاری KCNA، مقامات ارشد ارتش و حزب حاکم کره شمالی کیم جونگ اون را در این بازدید از این مقبره همراهی کردند که شامل چوئه ریونگ هائه، کسی که به عنوان رهبر شماره دوی غیررسمی کره شمالی تلقی می‌شود و همچنین جو یونگ وون، دستیار نزدیک رهبر فعلی می‌شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.