ممنوعیت تقلید لباس پوشیدن کیم جونگ اون در کره شمالی

اگرچه اکثر ۲۵ میلیون شهروند کره شمالی تنها استطاعت مالی خرید ساده‌ترین لباس‌ها را دارند، اما کت‌های چرمی که یادآور کیم جونگ اون، رهبر قدرتمند این کشور است در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی و دیگر شهرهای بزرگ این کشور که اعضای قشر مرفه از افسران نظامی گرفته تا مقامات دولتی و اعضای حزب حاکم کارگر در آنها کار و زندگی می‌کنند، به مد تبدیل شده است. 

رادیو آزاد آسیا که یک رادیوی دولتی آمریکایی با منابع گسترده در کره شمالی است، گزارش داد: مقامات در کره شمالی مشغول سرکوب شهروندانی هستند که کت‌ها و بارونی‌های چرمی می‌پوشند. مقامات معتقدند که تقلید از سبک پوشش و استایل رهبر این کشور، بی‌احترامی است.

این سرکوب در حالی صورت می‌گیرد که کیم جونگ-اون به دهمین سالروز روی کار آمدنش پس از فوت کیم جونگ ایل، پدرش در ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی نزدیک می‌شود. از آن زمان به بعد کیم جونگ اون با کت و شلوارهای مد روز و پیراهن‌های اسپرتی که غالبا تنها یک بار آنها را به تن کرده، دیده شده است. با این حال، هیچ چیز به اندازه کت‌های چرمی بلند نمادینی که وی را به چهره‌ای ورزشکار، مرفه و همچنین مد روز تبدیل می‌کند، در نظر کردم کره شمالی نقش نبسته است.

هویت خیاطان کیم جونگ اون هرگز فاش نشده اما سبک آنها در همه جای کره شمالی تقلید شده و یا در کارخانه‌های این کشور یا در چین تولید شده و به صورت قاچاقی وارد کره شمالی شده است.

رادیو آزاد آسیا گزارش داد: کت‌های چرمی بلند در سال ۲۰۱۹ میلادی پس از آنکه کیم جونگ اون یکی از آنها را پوشیده بود و در تلویزیون دیده شد، بسیار محبوب شد. در ابتدا کت‌هایی با چرم واقعی که از چین وارد شده بودند توسط قشر مرفه که استطاعت مالی داشتند، خریداری شد اما کمی بعد تولیدکنندگان پوشاک شروع به واردات چرم مصنوعی برای تولیدات داخل کردند.

این روند مد در رژه نظامی هشتمین کنگره حزب حاکم در ژانویه سال گذشته به اوج خود رسید؛ هنگامی که کیم جونگ اون و اطرافیانش در زمان بازدید از این رژه همگی کت‌های چرم شبیه به هم پوشیده بودند.

اما هنگامی که صدها تن از قشر ضعیف مردم کره شمالی کپی‌های نامرغوبی از این کت چرمی بلند را پوشیدند، زیاده‌روی شد. برخی حتی احساس کردند که مردم با این کار سران دولت را به تمسخر گرفته‌اند.

براساس گزارش رادیو آزاد آسیا، در حال حاضر پلیس در خیابان‌های کره شمالی گشت‌زنی می‌کند تا این کت‌ها را از فروشندگان و شهروندان توقیف و ضبط کنند.

در این گزارش آمده است: پوشیدن لباس‌هایی که به گونه‌ای طراحی شده باشند که شبیه به عالی‌ رتبه‌ترین مقام باشند، یک روند نادرست و کثیف برای به چالش کشیدن اقتدار رهبر این کشور است. پلیس به مردم دستور داده تا کت‌های چرمی نپوشند چرا که این بخشی از اختیارات حزب حاکم است که تصمیم بگیرد چه کسی می‌تواند آنها بپوشد!

کره شمالی: ادای لباس پوشیدن کیم جونگ اون را در نیاورید!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.