بازدید رئیسی از پروژه ملی پل خلیج فارس در قشم

رئیس جمهور از محل اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل به عنوان یک طرح عظیم ملی و همچنین شرکت نفت فلات قاره در جزیره قشم، بازدید کرد.

 در بازدید رئیسی و هیات همراه از شرکت نفت فلات قاره قشم اعلام شد اقدامات اجرایی این شرکت از سال ۱۳۸۶ با تعریف پروژه های مختلف نصب تاسیسات خشکی و فراورش نفت میدان مشترک هنگام، مخازن ذخیره نفت، خطوط لوله ارتباطی جهت ارسال به مبادی مورد نظر آغاز شده است.

رئیس جمهور همچنین با حضور در محل اجرای پل خلیج فارس، از موقعیت این پروژه مهم ملی و برنامه اجرای این طرح توسط مهندسان داخلی کشور از سال ۱۰۱ و بهره‌برداری از آن در انتهای سال ۱۴۰۴ آگاه شد.

شایان ذکر است؛ با توجه به تاکیدات مکرر سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مدت حضور در این مسوولیت برای اجرای پروژه پل خلیج فارس و بازدید امروز ریاست جمهوری از این طرح ملی، امیدها به اجرایی شدن این طرح و اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی از طریق مسیر جاده‌ای و ریلی افزایش یافته است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در این بازدید اعلام کرد با تامین اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی، عملیات ساخت پل خلیج فارس در قشم از سال آینده آغاز و تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

سعید محمد اظهار داشت: اجرای این پروژه مهم ملی با تامین اعتبار ۱۰۰ میلیون در هر سال به صورت تهاتر نفت مورد قبول شرکت سازنده داخلی قرار دارد و قیمت توافقی داخلی بسیار پایین تر از درخواست شرکت‌های خارجی می‌باشد.

وی افزود: امیدواریم با آغاز قطعی این پروژه توسط مهندسان و صنعتگران داخلی در مدت زمان یاد شده شاهد تحولات اقتصادی در این جزیره باشیم.

رئیس جمهور و هیات همراه روز گذشته در ادامه سفرهای استانی وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شدند و امروز از بندرعباس ابتدا به جزیره هرمز سفر کردند و سپس وارد جزیره قشم شدند و آخرین برنامه سفر رییس جمهور به قشم نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرودگاه بین‌المللی این شهرستان است که تا لحظاتی دیگر آغار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.