ورود سونی به بازار خودروهای الکتریکی

گروه سونی ژاپن قصد دارد در بهار امسال شرکتی را راه‌اندازی کند تا موضوع ورود به بازار خودروهای الکتریکی را بررسی کند و به دنبال استفاده از نقاط قوت آن در حوزه سرگرمی و سنسورها برای ایفای نقش بزرگ‌تر در حمل‌ونقل نسل بعدی باشد.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی، در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود شرکت جدید Sony Mobility به عنوان یک شرکت فناوری ژاپنی موضوع راه‌اندازی تجاری خودروهای الکتریکی را بررسی می‌کند.

او گفت: با فناوری تصویربرداری و سنسورهای سونی، فضای ابری، اینترنت نسل ۵ و فناوری‌های سرگرمی ترکیب‌شده با تسلط ما بر محتوا، معتقدیم که سونی به عنوان یک شرکت سرگرمی خلاق برای تعریف دوباره در حمل‌ونقل هوشمند، جایگاه خوبی دارد.

اگرچه موقعیت غالب سونی در الکترونیک مصرفی توسط رقبای آسیایی مانند شرکت سامسونگ الکترونیک کره جنوبی تضعیف شده است اما هنوز هم سونی ذخیره‌ای از فناوری‌های پیچیده در زمینه‌هایی مانند سنسورهای حیاتی برای رانندگی خودکار را دارد.

همچنین این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرگرمی جهان، منبع برجسته‌ترین بازی‌های ویدئویی و کلکسیونی از فیلم‌ها است. سیستم‌های صوتی و سرگرمی به صورت فزاینده‌ای برای وسایل نقلیه نسل بعد مورد توجه هستند.

بعد از اینکه برنامه‌های وسایل نقلیه الکتریکی اعلام شد، سهام سونی در توکیو ۴.۲ درصد افزایش یافت و به‌راحتی از شاخص ثابت Nikkei، یکی از شاخص‌های بازار سهام توکیو که عملکرد شرکت‌های بزرگ را بررسی می‌کند، پیشی گرفت.

یوشیدا از نمونه اولیه خودروی کاربردی اسپرت SUV به نام VISION-S ۰۲ رونمایی کرد که از همان پلتفرم خودرو الکترونیکی VISION-S ۰۱ کوپه استفاده می‌کند که قبلاً رونمایی شده بود و تست این نمونه قبلی در جاده‌ها و راه‌های عمومی از دسامبر ۲۰۲۰ شروع شده است.

او گفت: این شرکت، حمل‌ونقل هوشمند را به عنوان یک «فضای سرگرمی» می‌بیند؛ جایی‌که مسافران می‌توانند گزینه‌های سرگرمی شخصی را انتخاب کنند و از اتصال اینترنت نسل پنجم استفاده کنند.

وال‌استریت به‌شدت از خودروهای برقی مطمئن است و صنعت خودروسازی جهانی توسط شرکت تسلا که درحال‌حاضر باارزش‌ترین خودروساز جهان است، رونق گرفته است. بسیاری از سرمایه‌گذاران از شرکت اپل انتظار دارند که طی چند سال آینده خودروی خود را روانه بازار کند.

شرکت تویوتا موتور ژاپن نیز در ماه دسامبر برای برقی کردن خودروهای خود تا سال ۲۰۳۰ متعهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.