سونی از جمله پیشگامان تولید سنسورهای انباشته در جهان به‌شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود. این فناوری امکان استفاده از مموری‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرسرعت و همچنین دیگر قطعات الکترونیکی را در دل سنسور فراهم می‌کند و در نتیجه، سرعت خوانش سریع‌تر و افزایش سرعت عکاسی را در کنار کاهش شاتر چرخشی در دوربین‌‌‌‌‌‌‌‌‌های عکاسی و گوشی‌های هوشمند به ارمغان خواهد آورد. سنسور جدید سونی به‌گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای طراحی شده که ترانزیستورهای پیکسل را روی یک بستر جداگانه و زیر لایه فوتودیوید قرار می‌دهد؛ این یعنی می‌توان هر‌کدام از لایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را بهینه کرد و از این طریق، سونی می‌تواند میزان اشباع نور سنسور را تا دوبرابر افزایش داده و قابلیت جذب نور را تا دوبرابر ارتقا دهد.

سونی اعلام کرد از آنجاکه پیسکل‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ترانزیستور روی هرکدام از لایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به‌صورت جداگانه قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند، مهندسان این شرکت می‌توانند اندازه ترانزیستورهای تقویت‌‌‌‌‌‌‌‌‌کننده را افزایش دهند که تقویت سیگنال و کاهش نویز هنگام عکاسی در شب یا محیط‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌نور را به‌دنبال خواهد داشت. این فناوری جدید به گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند تا عکس‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بسیار باکیفیتی را از سوژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها ثبت کنند. همچنین با توجه به دوبرابر شدن قابلیت جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری نور محیط، می‌توان عملکرد دوربین‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کوچک را نیز بهبود بخشید.

سونی هنوز حرفی درخصوص زمان استفاده از این فناوری جدید در نسل جدید گوشی‌های هوشمند یا دوربین‌‌‌‌‌‌‌‌‌های عکاسی نزده، اما اعلام کرد که مهندسان این شرکت همچنان در حال کار روی این فناوری و توسعه هرچه بیشتر آن هستند.