تفتان سفید پوش شد

نخستین بارش برف زمستانی قله و ارتفاعات رشته کوه تفتان "بام شرق ایران " در جوار خاش سیستان و بلوچستان را سفید پوش کرده است.
رییس جمعیت هلال احمر خاش به خبرنگار ایرنا گفت: در ۴۸ ساعت اخیر بارش های قابل ملاحظه ای در نقاط مختلف دو شهرستان خاش و تفتان سیستان و بلوچستان باریده و اکیپ های امدادی این جمعیت نیز در حال پایش وضعیت بارشی و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
جلال هاشمزهی اظهار داشت: معمولا در بیشتر فصول سال که بارش باران در شهرستان خاش و تفتان رخ می دهد به دلیل وجود قله و ارتفاعات و سرمای شدید در تفتان نوع بارش ها به صورت برف است.
وی افزود: اکیپ امداد و نجات کوهستان تفتان در منطقه فعال بوده و همکاران ما مشغول بررسی مشکلات ساکنان محل و مسافران عبوری هستند و قطعا با همکاری شوراها و دهیاران و مردم بومی منطقه اقدامات خوبی برای گرفتار شدگان در برف و کولاک و یخبندان تفتان انجام می شود.
فرماندار شهرستان تفتان نیز به خبرنگار ایرنا بیان کرد: در مواقع بارشی به مردم خوب و نجیب و خونگرم منطقه و گردشگران و کوهنوردان توصیه می کنیم کمتر به فکر صعود به قله و ارتفات برفی باشند تا خدای ناکرده برایشان مشکل و گرفتاری پیش نیاید.
جمشید هاشمزهی ادامه داد: با استقرار نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و شوراها و دهیاران فعال شاهد مشکلات کمی در مناطق برف گیر هستیم، اما تاکید ما این است که مردم عزیز با قصد تفریح و سرگرمی به مناطق صعب العبور تفتان نروند.
به گزارش ایرنا ریزش باران در سطح دو شهرستان خاش و تفتان طی روز گذشته و امروز و امشب با نرمی و لطافت همراه بوده و الحمدالله تا این لحظه هیچ گونه خسارتی از سوی مسوولان و شوراها و دهیاران در این موضوع گزارش نشده است.
بخشدار مرکزی خاش نیز به ایرنا گفت: بارش ها در مناطق مختلف این بخش به صورت مطلوب بوده و از روستاهای کولکوه، اسماعیل آباد، عباس آباد، ناصری، بیت آباد، نصرت آباد، کارواندر، چاه بلوچ و همت آباد شکاری، شوگه، تلگزی و دشت های رباط و آبخوان و غیره گزارش بارش بدون خسارت داشته ایم.
عیدمحمد قلندرزهی بیان کرد: ستاد مدیریت بحران بخش مرکزی خاش در کنار ستاد مدیریت بحران شهرستان از روزهای قبل تشکیل و در حال بررسی وضعیت و پایش بارشها در مناطق مختلف روستایی و عشایری و شهر خاش است و در سطح شهرهای خاش و اسماعیل آباد آمادگی لازم برای مقابله با شرایط بحرانی وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.