روح الله سرگزی یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: براساس هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید همراه با بارش برف در نقاط کوهستانی در سیستان و بلوچستان  شاهد نزول قابل توجه این رحمت الهی در استان بودیم که علاوه بر خوشحالی مردم سبب مسدود شدن ۳۰ مسیر ارتباطی اصلی و فرعی شد.

وی افزود: هم اینک ۲۶ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی مسدود است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: امروز مسیرهای جالق - سراوان، نیکشهر - چابهار، مهرستان - سوران و میرجاوه - ملندی بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیرها به طور شبانه روزی ادامه دارد اما در بسیاری از نقاط باید با پایان یافتن بارندگی شاهد فروکش کردن رودخانه‌های محلی و در نتیجه بازگشایی مسیرها باشیم.

سرگزی با بیان اینکه بیشترین بارندگی در نیکشهر، سرباز و قصرقند گزارش شده است گفت: براثر بارش‌های شدید شبانه‌روز گذشته شاهد سرریز شدن ۲ سد پیشین و زیردان در جنوب استان بودیم که ساکنان پایین دست این سدها برای جلوگیری از خطرات احتمالی تخلیه شدند.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که از روز جمعه وارد سیستان و بلوچستان شده تا صبح روز یکشنبه در منطقه فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه دارد به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش‌از ۱۵۰ میلی‌متر می‌رسد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.