پلیس یک عملیات تروریستی  را خنثی کرد
 آر تی، پلیس فرانسه ادعا کرد در شهر مارسی زنی را دستگیر کرده است که فریاد می‌زد «الله اکبر» و قصد داشت با خودروی خود به چندین اتومبیل دیگر بکوبد.

هنوز جزئیاتی از این خبر منتشر نشده است و انگیزه این زن نیز مشخص نیست، اما بر اساس گزارش رسانه‌های فرانسوی تحقیقات در دست اجراست تا مشخص شود این زن با چه انگیزه‌ای قصد حمله به اهالی شهر مارسی را داشته است.

پلیس فرانسه پیش از این هم در اواسط آذر اعلام کرده بود که دو تن از عناصر وابسته به گروه داعش را که قصد عملیات تروریستی در ایام تعطیلات آخر سال داشتند، بازداشت کرده است. به گفته ماموران پلیس فرانسه، افراد بازداشت شده برای حمله با سلاح سرد به مراکز خرید، دانشگاه‌ها و خیابان‌های شلوغ برنامه ریزی کرده بودند.

پلیس فرانسه تاکنون از آغاز سال جاری چهار عملیات توطئه در این کشور را خنثی کرده است. شایان ذکر است سخت‌گیری‌ها و نژادپرستی‌هایی که فرانسه علیه مسلمانان این کشور اعمال می‌کند بهانه‌ای شده تا تروریست‌های داعش با سوء استفاده از آن جوانان مسلمان این کشور را جذب خود کنند و از آنان در اجرایی کردن علملیات‌های تروریستی خود بهره ببرند.

در همین راستا داعش در سال ۲۰۱۶ در شهر نیس با یک کامیون به جشن روز باستیل حمله کرد و در این حمله تروریستی ۸۶ نفر کشته شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.