حمایت تمام قد چین از ایران درباره تحریم ها

تارنمای وزارت امور خارجه چین،  وی افزود: امیدواریم همه طرف ها نگرش جدی اتخاذ و روی موضوعات حل نشده تمرکز کنند و به پیشبرد مذاکرات برای دستیابی به نتایج ادامه دهند.

وی تاکید کرد: مایلم دوباره تاکید کنم که آمریکا به عنوان مقصر بحران هسته ای ایران باید سیاست اشتباه خود مبنی بر «فشار حداکثری» بر ایران را مورد بازنگری قرار دهد و همه تحریم های غیرقانونی علیه ایران و نیز فشارهای ناشی از این تحریم ها علیه کشورهای ثالث را لغو کند. بر این مبنا، ایران نیز باید پایبندی کامل به توافق را ازسرگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین یادآور شد که پکن به ایفای نقشی فعال و سازنده ادامه می دهد و با همه طرف ها برای بازگرداندن سریع برجام به مسیر درست همکاری می کند. در این میان، ما از حقوق و منافع مشروع مان با قاطعیت محافظت خواهیم کرد.

ایران و ۱+۴ قرار است دوشنبه آینده (۶ دی برابر با ۲۷ دسامبر) مذاکرات خود در وین را در قالب دور هشتم از سربگیرند. این مذاکرات جمعه هفته گذشته برای بازگشت هیات‌ها به پایتخت‌ها و همچنین تعطیلات کریسمس طرف‌های اروپایی با وقفه‌ای ۱۰ روزه مواجه شد.  

اتحادیه اروپا عصر روز گذشته (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیسیون مشترک برجام روز دوشنبه ۲۷ دسامبر در وین تشکیل جلسه خواهد داد.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.