چین: حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ممکن است تبعات غیرقابل پیش‌بینی به بار آورد

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه در سخنانی تأکید کرد: چین خرابکاری هسته‌ای در نطنز را به شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره تصریح کرد: پکن خرابکاری در تأسیسات هسته ای نطنز در ایران را به شدت محکوم می کند. هر گونه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ممکن است تبعات غیرقابل پیش‌بینی را به بار آورد؛ پکن با قاطعیت با چنین حملاتی مخالفت می‌کند.

«ژائو لیجیان» در ادامه اضافه کرد: چین با قاطعیت بر حل مسئله هسته‌ای ایران از طریق راهکار سیاسی و دیپلماتیک پافشاری می‌کند. وضعیت کنونی مسئله هسته‌ای ایران در مرحله بحرانی قرار دارد. در حال حاضر، اولویت اصلی این است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مسیر اولیه قرار گیرد.

روز یکشنبه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به این حادثه گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه، بر ضرورت برخورد جامعه بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای تاکید کرده و حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد.

این در حالی است که کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی دوشنبه به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد که موساد (سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی) در حادثه دیروز تأسیسات نطنز دست داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.