خرسندی نتانیاهو از موضع اسرائیل علیه ایران

روزنامه «جروزالم پست» گزارش داد،  نتانیاهو  در جریان سخنرانی در حزب «لیکود» گفته از اینکه نفتالی بنت اکنون سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری علیه ایران در پیش گرفته خرسند است. 

او گفته وقتی که نفتالی بنت و یائیر لاپید قدرت را در دست گرفتند گفتند که تنها پشت درهای بسته مخالفت‌های خود با جامعه بین‌المللی علیه ایران را ابراز خواهند کرد. اما اخیراً نفتالی بنت مخالفت‌های خودش را حتی با دولت جو بایدن به صراحت ابراز کرده است.

نتانیاهو در ادامه درباره ویژگی‌های توافق هسته‌ای با ایران هم اظهارنظر کرد و گفت: «تنها توافق قابل قبول، توافقی است که توانمندی هسته‌ای ایران را از بین می‌برد. بدون چنین توافقی، اسرائیل باید آماده باشد تا به تنهایی علیه برنامه هسته‌ای ایران اقدام کند.»

شماری از مقام‌های کابینه نتانیاهو به اشتباه بودن سیاست‌های او در قبال ایران اعتراف کرده‌اند. «دنی سیترینوویچ» از بالاترین مقامات نظامی صهیونیست نیز که مسئول گردآوری و تحلیل اطلاعات مرتبط با ایران در دوره نتانیاهو و وابسته نظامی تل آویو در سفارتخانه این رژیم در آمریکا به مدت سه سال بود چهارشنبه گذشته به روزنامه تایمز اسرائیل گفت که «ناکامی‌های فاحش اسرائیل در قبال ایران» برنامه هسته‌ای تهران را سرعت بخشیده است. او گفت که دولت نتانیاهو دچار «محاسبات اشتباه» در خصوص ایران شده بود و اکنون نفتالی بنت نیز همان مسیر را می‌رود.

او ادعا کرد که در زمان خروج آمریکا از برجام، بارها مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده بود اما نتانیاهو اعتنایی به سخنانش نمی‌کرد

همزمان روزنامه نیویورک تایمز نیز در مقاله‌ای به قلم «توماس فریدمن» نوشت که «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل که در زمان امضای برجام به شدت با این توافق مخالف بود، اخیرا در کنفرانسی گفته است که تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق «اشتباه بزرگی» بود که با تشویق نتانیاهو صورت گرفت.

موشه یعلون در این کنفرانس گفته بود که خروج از برجام «بدترین تصمیم در ده سال گذشته» در ارتباط با ایران بوده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه بوده و بر اساس گزارش‌ها، این رژیم بیش از ۹۰ کلاهک اتمی در زرادخانه خود نگهداری می‌کند. از سوی دیگر، این رژیم مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت دستکم ۲۰۰ سلاح اتمی دیگر دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.