روزنامه صهیونیستی جروزالم پست امروز(یکشنبه) با اعلام این خبر افزود: نتانیاهو در این سفر به اهمیت اقدام علیه ایران و نفوذ تهران در سوریه تاکید داشته است.

نتانیاهو سفر اروپایی خود را از چهاردهم خردادماه به سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس آغاز کرد؛ سفری که با هدف تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه ای و به ویژه برجام صورت گرفته بود. 

نخست وزیر اسرائیل، آلمان را به عنوان نخستین مقصد خود برگزید و در دیداری که با «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور داشت درصدد تحت تاثیر قرار دادن وی برآمد. نتانیاهو تاکنون نتوانسته دیدگاه آلمان را به خود نزدیک سازد و مرکل که ماموریت پیشبرد امور اتحادیه اروپا را عهده دار است، اختلاف نظری ملموس در ارتباط با برجام با نتانیاهو دارد.

پس از آلمان، فرانسه دومین مقصد نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که نتایجی مشابه سفر قبلی داشت. نتانیاهو از اهمیت برجام نزد فرانسوی ها که بزرگترین توافقات پسابرجامی را با ایران منعقد کرده اند آگاه بود و از این رو در گفت وگو با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که هدف از این دیدار متقاعد کردن فرانسه به خروج از برجام نبوده است.

وی در انگلیس هم نتوانست به اهداف ضد برجامی خود دست یابد. «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در دیداری که شانزدهم خرداد ماه با نتانیاهو داشت، اظهار کرد که «ما به همراه آلمان و فرانسه همچنان معتقدیم که برجام بهترین روش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ ای است»؛ سخنانی که نشان می داد نتانیاهو باید مسیر مخالفت با برجام را خارج از اتحادیه اروپا جست وجو کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.