پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه درباره قیمت طلا و سکه

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در دومین هفته آذر ۱۴۰۰، گفت: در این هفته قیمت اونس جهانی سیر نزولی داشت که علت آن تقویت ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر بود که به طور متوسط اونس  حدود ۲۲ دلار کاهش نرخ را تجربه کرد و  در روز پنجشنبه ( ۱۱ آذر ) به یک هزار و ۷۷۰ دلار رسید.

محمد کشتی آرای افزود: از روز شنبه (۶ آذر)تا روز دوشنبه (۸ آذر) معاملات در بازار متوقف شده بود اما با شروع مذاکرات وین قیمت سکه با کی کاهش همراه شد ولی در روزهای پایانی هفته همچنان قیمت ها به قوت خود باقی ماندند و هیچگونه تغییر محسوسی نداشتند که علت آن را می توان به بحث مذاکران وین و نتیجه آن نسبت داد. 

پیش‌بینی جدید نایب رییس اتحادیه درباره قیمت طلا و سکه

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت سکه طرح قدیم و سکه طرح جدید  در آخرین روز معاملات نسبت به اول هفته تغییری نداشته اندو  به ترتیب به مبلغ ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۶۶۵ هزارتومان رسیدند. نیم سکه با افزایش ۸۰ هزار تومانی به مبلغ ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد  و ستد شد. ربع سکه  نیز بدون تغییر به نرخ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی به  ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان است که نسبت به اول هفته حدود ۱۰ هزار تومان افزایش نرخ  داشته است. هر مثقال طلای آب شده  با افزایش ۳۵ هزار تومانی به ۵ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان رسید و هرگرم طلای ۱۸ عیار با ۸ هزار تومان افزایش در نرخ به یک میلیون و ۲۶۲ هزار تومان به فروش رسید.

حباب سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی به ۲۷۰ هزار تومان رسید و در مجموع داد و ستدها در ۲ روز پایان هفته به صورت عادی انجام می‌شد که این موضوع برخلااف اول هفته است که بسیاری از معاملات متوقف و  منتظر شروع مذاکرات بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.