شناسایی نخستین مورد ابتلا به «اومیکرون» در فرانسه

اداره منطقه‌ای بهداشت استان پاریس اعلام کرد: مردی، ۲۵ نوامبر با هواپیما از نیجریه به پاریس آمده که آزمایش کرونای آن مثبت شده است.

همسر این فرد هم پس از انجام آزمایش، معلوم شد به کرونا مبتلاست، اما نه از نوع اومیکرون.

مقامات بهداشت و درمان فرانسه اعلام کردند: آزمایش‌های دقیق تری بر روی همسر این فرد انجام می‌گیرد.

وزیر بهداشت فرانسه چندی پیش اعلام کرد: موارد مشکوکی از ویروس جهش یافته اومیکرون در خاک فرانسه شناسایی شده است.

برخی مورد اخیر در پاریس را نخستین نمونه ورود اومیکرون به فرانسه می‌دانند هر چند پیش از این در استان رئونیون (از سرزمین‌های فرادریایی فرانسه) این ویروس شناسایی شده بود. فرانسه اکنون در موج پنجم کرونا به سر می‌برد.

کرونا در شبانه روز اخیر با ثبت نزدیک به ۵۰ هزار مورد ابتلا، آمار تازه‌ای در این کشور برجای گذاشت.

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اتحادیه اروپا از شناسایی حدود ۶۰ مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون در کشورهای عضو این اتحادیه خبر داد.

تاکنون دست کم ۱۱ کشور اروپایی با سویه آفریقایی کرونا، اومیکرون درگیر شده اند.

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اتحادیه اروپا که مقر آن در شهر استکهلم سوئد قرار دارد ۵۹ مورد قطعی ابتلا به سویه جدید را تایید کرد که به تفکیک کشورها به این شرح است:

در هلند ۱۶، پرتغال ۱۴، آلمان ۹، ایتالیا و دانمارک هر کدام ۴، سوئد و اتریش هر کدام ۳، بلژیک و اسپانیا هر کدام ۲، و در کشورهای چک و فرانسه نیز هر کدام یک مورد شناسایی شدند.

این مرکز همچنین اعلام کرد: شمار دیگری از موارد مشکوک به ابتلا به سویه جدید اومیکرون در اروپا وجود دارد.

در عین حال رئیس یک موسسه ویروس شناسی در دانشگاه ماکسیمیلیان شهر مونیخ گفت: تاکنون میان مبتلایان به سویه جدید اومیکرون، موارد حاد یا فوتی گزارش نشده است.

اولیور کِپلر افزود: بیشتر موارد اثبات شده ابتلا به سویه اومیکرون در کشورهای اتحادیه اروپا ناشی از سفر به کشورهای جنوب آفریقا بوده است.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.