زنگ خطر درباره اومیکرون/ پاکستان به حالت آماده باش در آمد

رسانه‌های پاکستانی شنبه شب اعلام کردند که با توجه به رفت و آمد شهروندان این کشور به کشورهای مختلف آفریقایی، بیم آن می‌رود که سویه جدید کرونا توسط ناقلان به داخل پاکستان نیز منتقل شود.

ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان (NCOC) در اقدامی فوری هرگونه پرواز از شش کشور آفریقایی به علاوه هنگ کنگ به فرودگاه‌های پاکستان و یا سفر از مبدا این کشورها را به طور کلی ممنوع اعلام کرد.

براساس اطلاعیه‌ای در این خصوص، سفرهای ورودی مستقیم و غیرمستقیم از شش کشور شاملآفریقای جنوبی، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک، بوتسوانا و نامیبیا و همچنین هنگ کنگ به شهرهای پاکستان ممنوع شد.

نرخ شیوع ویروس کووید-۱۹ در پاکستان طی ماه‌های اخیر با کاهش قابل توجهی همراه بوده و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز روند نزولی پیدا کرده است.

ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان امروز اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلای بیش از ۴۱۱ نفر در مناطق مختلف پاکستان به ویروس کرونا ثبت شد و ۷ نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند.

شیوع کرونا در میان مردم پاکستان از هفتم اسفند ۱۳۹۸ آغاز شد. از آن زمان تا امروز یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۸۳ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۲۸ هزار و ۷۰۴ نفر از بیماران کرونایی نیز جان باخته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت جمعه‌ ۵ آذر حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد و آن را نگران‌کننده خواند. این نهاد وابسته به سازمان ملل اعلام نظر در مورد میزان سرایت این سویه و مقاومت آن در برابر واکسیناسیون را به هفته‌های بعد موکول کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.