فرمانده کل سپاه: دفاع مقدس استقلال و بزرگی ایران را ارتقا داد

سردار "حسین سلامی" در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام، اظهار کرد: ایلام سرزمین شهیدان است، افتخار می‌کنیم که امروز خدواند متعال اذن فرمود تا در محضر مردمان این سرزمین توفیق و شرف حضور پیدا کنم. مردم ایلام همانند ارتفاعات رفیعش بلندمرتبه هستند، دفاع مقدس برای مردم این سرزمین میدان آزمایش بزرگی بود، آزمایشی که ایلامیان سربلند و باشکوه از آن به در آمدند.

 وی تصریح کرد: همسنگرانم و همه پاسداران بزرگترین افتخارشان این است که خادمان و خاک کف پای مردم ایران اسلامی باشیم و هستیم،  زیباترین آرزوی ما ذبح شدن در مسیر آرزوهای آسمانی ملت ایران است و قربانی شدن در راه عزت و آرمان‌های این ملت و فدا شدن در راه تحقق اهداف بزرگ و سعادت آفرین رهبر و امام و پیشوای عظیم‌الشان انقلاب .

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در محفل الهی، ملکوت آسمانی شهیدان سرزمین درخشان ایلام هستیم، در چنین محفلی حتما باید دورد و سلام و تحیت الهی را به روح درخشان امام راحل که منطق عزت و حکمت استقلال و حریت و آزادی و طریق اقتدار و اعتبار و آزاد شدن از بردگی را به ما آموزاند بفرستیم.

 سلامی با اشاره به اینکه ۳۰۰۰ شهید استان ایلام اگر در حادثه عاشورا م‌ بودند هرگز امام مسلمین در میانه نبرد تنها نمی‌ماند، گفت:  دوران دفاع مقدس زیباترین و جامع‌ترین جلوه‌های رشادت و همبستگی ملی ایرانیان را به نمایش گذاشت و در این میان مردم استان ایلام حماسه‌ای را رقم زدند که تا ابد جاودانه و ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: ایلامیان همیشه قهرمان با تأسی به سیره امیرالمومنین(ع) که اگر ملتی در برابر دشمن متجاوز سر تسلیم فرود آورد، ذلیل می‌شود با بسیج تمامی اقشار به ویژه ایلات و طوایف در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و اجازه ندادند وجبی از این سرزمین زرخیز به تصرف دشمن درآید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نقشه سیاسی استکبار با محوریت آمریکا برای ملت ایران، نقشه‌ای خطرناک و وسیع و توأم با توطئه‌های عمیق برای شکست دادن ملت ایران بوده است و لحظه‌ای در این مدت نبوده که آمریکا و متحدان او برای فرسوده کردن مردم از اهدافشان و از رسیدن دارو به مردم، دست از تلاش برندارند.

سلامی ادامه داد: ایران اسلامی و انقلابی امروز قدرتمند است و هر دشمنی می‌داند اینجا سرزمین اشغال شدنی نیست و حالا به میدان مبارزه اقتصادی و تحریم روی آورده‌اند. ایلامی‌ها، کردستانی‌ها و کرمانشاهی‌ها مردمانی نبودند که از دشمن بترسند و از غرش توپ‌ها نترسیدند، محکم ایستادند اما جنگ با هنرنمایی شهیدان به پایان رسید و ایران استقلال و بزرگی خود را حفظ کرد و حتی ارتقا داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هنر رهبری بر این بود که دشمن را فرسوده و خسته و ضعیف و ناتوان و راه‌های دشمن را مسدود کردند و هر گزینه روی میز به بایگانی تبدیل شد، ملت ایران در موقعیت برجسته‌ای از تاریخ قرار گرفته اند و در حال پیشرفت هستیم، ما هنوز دارای مشکل هستیم اما از خطرات عبور کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.