خبر مهم سپاه پاسداران درباره پرونده ترور سردار سلیمانی

سردار شمخانی معاون حقوقی سپاه پاسداران صبح امروز در نشست تخصصی آخرین وضعیت حقوقی پرونده ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در انقلاب شخصیت و مجاهدین زیادی داشتیم اما شهید سلیمانی یک شخصیت ویژه بوده است؛ امیدواریم با ظهور امام زمان (عج) شهید سلیمانی رجعت کنند و به میان ما بازگردند.

وی افزود: مطالبه حقوقی این موضوع از جهت اینکه سردار سلیمانی یکی از شخصیت‌های مؤثر در سپاه بود برعهده ما است چراکه وظیفه دفاع از کارکنان سپاه را ما برعهده داریم.

شمخانی بیان کرد: در چند بعد ما با قوه قضائیه همکاری داشتیم هم به ضابط و هم مرتبط و شاکی؛ اطلاعات و اسنادی برای اثبات جنایات در اختیار قوه قضائیه قرار داده شده است.

معاون حقوقی سپاه پاسداران گفت: هزاران برگ سند و اسناد جامع تهیه و در اختیار قوه قضائیه قرار داده شده است که امیدواریم هرچه زودتر پیگیری این موضوع به نتیجه برسد البته در این پرونده خیلی نیازی به اسناد نیست چون افراد رسماً به این جنایت اعتراف کرده اند.

وی ادامه داد: پرونده ترور شهید سلیمانی به قدری کامل و جامع است که در آستانه صدور کیفرخواست است و ان‌شاءالله به زودی به نتیجه می‌رسد.

شمخانی اظهار کرد: هزاران نفر در دادگاه شعبه ۵۵ دادخواست حقوقی داده‌اند که انتقام خون سردار سلیمانی را از قاتلین او بگیریم که ان‌شاءالله دادگاه در سالروز ترور این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

معاون حقوقی سپاه تاکید کرد: البته متأسفانه اقدامات جدی و ملموسی در زمینه پیگیری بین‌الملل پرونده سردار سلیمانی انجام نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.