واکنش ایران به یادداشت مشترک انگلیس و اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به یادداشت مشترک وزیر خارجه انگلیس با وزیر خارجه اسرائیل گفت: این اقدام نشان می‌دهد نه تنها برخی از این کشورها در مذاکرات جدی نیستند بلکه بدنبال ایجاد زمینه‌هایی هستند برای این که این گفت و گوها تکثیر پیدا کند.

 سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری با تبریک روز جهانی همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، گفت: فلسطین برای ما یک آرمان غیرقابل خدشه است و رنج و آلام مردم ان سرزمین هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نمی شود.

 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همچنان در راستای نقض حقوق فلسطین عمل می‌کند، گفت: ما ضمن حمایت از حقوق حقه مردم فلسطین، عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسراییل را محکوم می کنیم چون آرمان فلسطین فراموش شدنی نیست.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره یادداشت مشترک وزیر خارجه انگلیس و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در روزنامه دیلی تلگراف گفت: این که وزیر امور خارجه انگلیس در شب گفت و گوهای وین با طرفی که از روز اول تمامی تلاشش را کرده که برجام امضا نشود و برجام از بین برود و امروز هم به عنوان مخالف اصلی گفت و گوها در وین و احیای برجام است، یادداشت مشترک می‌نویسد، وقتی این آرایش را می‌بینید متوجه می‌شوید که حداقل برخی کشورهای اروپایی با اراده لازم برای رفع تحریم‌ها به وین نمی‌آیند.

وی یادآورشد: علاوه بر این نشان می‌دهد نه تنها برخی این کشورها جدی نیستند بلکه بدنبال ایجاد زمینه هایی هستند برای این که این گفت و گوها و مذاکرات تکثیر پیدا کند و اجرای برجام به طور موثر اتفاق نیفتد. این کاملا روشن هست، بگو تو باکیان دوستی تا بگویم تو کیستی

خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره چگونگی راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها اظهار کرد: ما تاکید کردیم که به دنبال راستی آزمایی اقدامات ایالات متحده ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هستیم و این یکی از خطوط اصلی ما در گفت و گوها و مذاکرات خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.