به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «نیروی هوایی اسرائیل بار دیگر تحت پوشش هواپیماهای غیرنظامی به سوریه حمله کرد که نقض جدی حاکمیت این کشور است».

وزارت دفاع روسیه نیز ساعاتی پیش اعلام کرد در حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به اهدافی در اطراف دمشق، ۱۶ موشک شلیک شد که سامانه پدافند هوایی سوریه ۱۴ موشک را ساقط کرد.

بنا به گفته ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، حمله موشکی شب گذشته رژیم صهیونیستی هنگامی صورت گرفت که دو هواپیمای مسافربری همزمان در حال فرود در فرودگاه‌های دمشق و بیروت بودند. وی در این باره تصریح کرد: «اقدامات تحریک‌آمیز نیروی هوایی اسرائیل در شامگاه ۲۵ دسامبر هنگامی رخ داد که ۶ جنگنده اف-۱۶ از آسمان لبنان، حمله‌ای را علیه قلمرو سوریه انجام دادند. این حمله تهدیدی مستقیم علیه دو هواپیمای مسافربری بود».

پیش از این خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی شب گذشته در اقدامی بی‌سابقه حمله موشکی طولانی به مدت یک‌ و نیم ساعت علیه مناطقی در نزدیکی شهر دمشق انجام داد که تعداد زیادی از موشکهای شلیک‌ شده را سامانه دفاع موشکی سوریه رهگیری و ساقط کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.