ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران کجا هستند؟

گزارش ها از وضعیت بازار مسکن نشان می دهد که گران ترین خانه های تهران در منطقه یک و ارزان ترین در منطقه ۱۸ تهران یافت می شود.

آهنگ رشد قیمت مسکن کند شد؛ این را می شود در آخرین گزارش بانک مرکزی مشاهده کرد. براساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آبان ماه به ۳۲ میلیون تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. البته اعداد و ارقام اعلامی بیانگر آن است که این رقم نسبت به آبان سال گذشته حدود ۱۷.۷ درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه آبان ماه سال ۱۳۹۹ (معادل ۱۱۸.۲ درصد) به مراتب کمتر بوده و مبین کند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن در سال جاری است.

اما در این گزارش درباره قیمت خانه در مناطق مختلف تهران مشاهده می شود که گران ترین خانه در منطقه یک و ارزان ترین خانه ها در منطقه ۱۸ قرار دارد. این در شرایطی است که بررسی تفاوت متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در آبان نسبت به مهرماه سال جاری بیانگر این است که معادل ۱۳ منطقه از تهران با افزایش قیمت مسکن در ماه مورد نظر مواجه شده‌اند که در این بین، به ترتیب مناطق ۱، ۸ و ۱۴ بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند. علاوه بر این، مسکن در آبان ماه سال جاری در ۹ منطقه دیگر از تهران نسبت به مهرماه کاهش قیمت داشته‌ که شامل مناطق ۳، ۵، ۶، ۹، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۲ می‌شود.  

بنا به این گزارش، متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران ۷۲ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان و در منطقه ۱۸ تهران ۱۴ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان است. به این ترتیب، منطقه ۳ تهران با متوسط قیمت ۵۹ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان و منطقه ۲ با متوسط قیمت ۵۰ میلیون و ۳۸ هزار تومان، جزو گران ترین مناطق تهران محسوب می شوند.

اما منطقه ۱۷ با متوسط قیمت ۱۶ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان و منطقه ۲۰ تهران با متوسط قیمت ۱۶ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان، ارزان ترین مناطق تهران هستند.

خانه در کدام مناطق تهران ارزان و در کدام مناطق گران شد؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.