نشست سه جانبه هیأت‌های ایران، روسیه و چین در وین

در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است بعدازظهر فردا (دوشنبه) هشتم آذر ماه در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شود، رایزنی‌های دوجانبه و سه جانبه بین هیأت ایرانی و هیأت‌های شرکت کننده در جریان است.

در همین راستا نشست سه جانبه هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و همچنین نماینده چین در وین برگزار شد.

«محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز با اشاره به سفر علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و هیأت همراه به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات وین اظهار داشت: تیم مذاکراتی بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه که از دیروز وارد وین شده، ضمن دیروز و امروز ملاقات‌های دو جانبه و سه جانبه‌ای را در سطوح کارشناسی و سطح روسای هیأت‌های چین و روسیه و همچنین با «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد. 

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز در توئیتی در این باره نوشت: «چین، ایران و روسیه امروز، رایزنی‌های غیررسمی سه‌جانبه‌ای در راستای آماده‌سازی از سرگیری رسمی گفت‌وگوهای وین در روز ۲۹ نوامبر (فردا، ۸ آذر) برگزار کردند. تبادل دیدگاه‌ها، برای درک موضع به روز ایران درباره مذاکره، مفید بود».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.