آزمایش موفقیت آمیز پهپاد چینی در زمینه هواشناسی دریایی

به گزارش چاینادیلی، هواپیمای بدون سرنشین یا پهپاد "وینگ لونگ-۱۰"(Wing Loong-۱۰) چین آزمایش رصد هواشناسی دریایی (marine meteorological observation) را با موفقیت انجام داد.

هواپیمای بدون سرنشین "وینگ لونگ-۱۰" که توسط چین توسعه داده شده است، اخیرا یک ماموریت آزمایش علمی و تحقیقاتی در حوزه رصد هواشناسی دریایی را با موفقیت انجام داده است.

شرکت صنعت هوانوردی چین(AVIC) که یکی از شرکت‌های هواپیمایی و دفاعی دولتی چینی است گفت: پهپاد وینگ لونگ-۱۰ عملیات رصد مشترک بر سیستم‌های ابری بر فراز اقیانوس، بررسی توزیع دو ویژگی دما و رطوبت، میدان‌های باد سطحی و سایر عوامل هواشناسی را انجام داد. در طول کل فرآیند ماموریت، تمام سیستم‌های پهپاد وینگ لونگ-۱۰ در شرایط خوبی قرار داشتند و همه بخش‌ها به خوبی کار می‌کردند.

پهپاد وینگ لونگ-۱۰ یک مدل از سامانه‌ پهپادهای دارای سرعت و ارتفاع زیاد است. این پهپاد دارای سرعت بالا، ارتفاع پرواز بالا، سیستم‌های قابل اعتماد، عملکرد ایمن و استقرار صحیح است که این امر آن را به یک گزینه مناسب در تامین خواسته‌های مختلف مشتریان تبدیل می‌کند.

این پهپاد با کمک تجهیزات رصد فضایی، دریایی و ساحلی موفق به انجام این عملیات رصد مشترک شد و توانست یک رصد هواشناسی دریایی جامع، چند عاملی، چند بعدی و با وضوح بالا را انجام دهد.

انجام عملیات رصد هوابرد با کمک پهپاد گامی رو به جلو برای چین در زمینه توسعه یک سیستم رصد هوابرد محسوب می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.