جزییات طرح استخدام کارکنان قراردادی و پیمانی دولت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بندهای متفاوت طرح ساماندهی کارکنان دولت بررسی شد خاطرنشان کرد: این بررسی‌ها منجر به این شد که طرح مذکور به صحن کمیسیون وارد شود و در دستور کار صحن کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

بهروزی‌فر ‌گفت: بسیاری از کارکنان دولت دارای قراردادهایی به‌عناوین مختلف هستند، این نیروهای کار حقوق خود را از بودجه عمومی کشور دریافت می‌کنند اما دریافتی‌ها متناسب با کاری که ارائه می‌دهند نیست و با توجه به حضور واسطه بین آنان و وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها امنیت شغلی نیز ندارند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طبق بررسی‌های انجام‌شده حول طرح ساماندهی کارکنان دولت در صورت تصویب طرح تعدادی‌ از نیروها به‌عنوان مشاغل کارگری مشمول قانون کار می‌شوند و تعدادی دیگر نیز به‌شکل رسمی استخدام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این میان تعدادی از نیروها آزمون دادند اما تکلیف آن‌ها روشن نشده است افزود: با اجرای این طرح افرادی که آزمون داده‌اند همچنین افرادی که آزمون ندادند تعیین تکلیف می‌شوند اما تعدادی به‌عنوان مشاغل کارگری مشمول قانون کار می‌شوند و تعدادی مشمول تبدیل وضعیت رسمی خواهند شد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه موضوع بعدی که در این طرح بررسی می‌شود منابع تبدیل کارکنان‌ است عنوان داشت: طبق بررسی‌ها و ملاحظاتی که در کمیته کارشناسی انجام شد با تبدیل وضعیت کارکنان دولت مبالغی که در اختیار پیمانکاران بود آزاد می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس تصریح کرد: با این اقدام مبلغی برای دولت باقی می‌ماند و بخشی دیگر در جهت افزایش حقوق کارکنان به آنان پرداخت می‌شود بنابراین اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت تأثیر مناسبی در حقوق و مزایای کارکنان می‌گذارد.

جزییات طرح مجلس برای استخدام کارکنان قراردادی و پیمانی دولت

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.